Reis door WA en laatste dag Brisbane (1) - Reisverslag uit Perth, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Reis door WA en laatste dag Brisbane (1) - Reisverslag uit Perth, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Reis door WA en laatste dag Brisbane (1)

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

19 December 2017 | Australië, Perth

G'day,

Na een klein weekje weer afscheid genomen van Brisbane en weg gevlogen naar Perth! Super lief van Jess (post doc in het lab) die me onderdak bood en me afzette en ophaalde van het vliegveld.

Eenmaal aangekomen in Perth ben ik direct naar het hostel gegaan (het was in de avond). Daar deelde ik de kamer met een mijnwerkster, wat een sterke vrouw! De volgende dag Perth verkend en herkent, toch vreemd om zo jaren later aan de andere kant van de wereld bijzondere plekken weer te zien!

De dag erna zou Brianna aankomen, een oud huisgenootje van me, ze is kiwi/aussie. Het plan was dat ze de eerste anderhalf week met me mee zo reizen in mijn huurauto en tent. Ze vond het van te voren al wel wat spannend om te gaan kamperen, ze zou liever in hostels verblijven. Ze was nog nooit eerder in een hostel geweest, vandaar het idealisme denk ik haha er is een reden dat alleen arme studenten in hostels verblijven...

Toen ik de auto op ging halen bleek deze veel luxer dan verwacht! top! Mijn eerste nacht in de tent heb ik gespendeerd op de camping waar wij onze vorige Western Australia reis hadden afgerond, een christelijke camping, echt iets voor mij... Maar wel erg goedkoop.

Vanuit hier naar Fremantle gegaan waar de eerste kolonisten voet aan land hebben gezet in Australië. Daar bij een historische plek heb ik uren staan luisteren naar een vrijwilliger, deze man was zoo enthousiast, geweldig! Daar meette ik Brianna weer en vanuit daar zijn we samen naar de eerste 'wildernis' camping gegaan, deze was nog vrij luxe. Er stond daar één Aussie man te kamperen. Brianna was vrij angstig en nam overal een mes mee naar toe.. Een prachtige plekje wel.

Na Perth te zijn ontvlucht zijn we naar de Serpentine Falls gegaan waar we elkaar zijn kwijtgeraakt maar gelukkig ook weer hebben gevonden haha wat zijn we ook sukkeltjes. Daarna zijn we doorgereden naar Peron Point een pracht plek in Rockingham. We hadden afgesproken met Bri haar nicht om daar te blijven eten die avond. We zijn gezellig uit eten gegaan en zijn uiteindelijk bij haar nicht blijven slapen. De volgende ochtend wou Brianna daar nog een nacht blijven, dat vond ik prima, maar wou dan wel weten waar ze van plan was weer te meeten. Ze veranderde vaker de plannen last minute en ik wou ook graag mijn vakantie kunnen vieren. Ze was al steeds wat chagerijnig en had het in de wildernis niet zo naar haar zin. Daarom hadden we besloten om op te splitten, een goede beslissing voor beide vakanties.

Ik ben alleen verder gegaan met de auto en alle kampeer spullen (die ook van mij waren ;) ). Eerst Thrombolites bewonderd na me door een zee van duizenden spinnen te hebben geworsteld, gotta love straya. Na een paar scenic routes gepakt te hebben, boodschappen gedaan en mn ouders ingelicht dat ik vanaf dat moment alleen zou reizen, heb ik mijn reis vervolgd naar Busselton, hier heb ik de langste pier van het zuidelijk halfrond heen en weer gelopen (2km oneway). De avond ben ik naar Ironstone Gully gegaan om te kamperen, dit is een gratis 'kampeer'plek. Toen m'n tentje stond kwam ik er achter dat ik geen bereik had en dat mn ouders niet wisten waar ik was haha lekkere start.. Een tijdje gedacht over of ik maar gewoon zou blijven en de volgende morgen van me zou laten horen of terug zou rijden tot ik bereik heb. Ik heb het tweede maar gedaan om mijn ouders een gerust gevoel te kunnen geven.


Wordt vervolgd (ik ga zo uiteten haha laters! :) )

  • 19 December 2017 - 11:36

    Merlin :

    Hi!

    Wauw dapper van je om alleen te kamperen, lijkt mij niet zo chill!
    Veel plezier nog en zie je snel!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 19945

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: