Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

04 Augustus 2016 | Australië, Byron Bay

Hoi allemaal,

Ik alweer pff, je komt ook gewoon niet van me af hé :P.

Afgelopen weekend drie dagen naar Byron Bay geweest met de internationale studentenvereniging. Dat betekend veel feest en gezellige activiteiten.

Met de backpack op de fiets gestapt, naar de universiteit gereden en daar op de bus gestapt om 9 uur 's ochtends op vrijdag. Op naar Byron Bay! In de bus hebben we de hele weg (iets meer dan 2 uur) gespeeddate, dit ging op het gegeven moment echt razend snel, maar zo leer je wel iedereen een klein beetje kennen, al herken je de helft later niet meer haha. Ik kwam erachter dat mijn bus overspoelt was met Noren en mensen die economie studeren, ook de combi kwam vaak voor. Eenmaal aangekomen in het hostel werd de kamer verdeling gedaan, we konden pas anderhalf uur later inchecken maar we konden onze tassen daar wel vast laten. Toen zijn we naar het strand gegaan, lekker in de zon, prachtige heldere zee. Een duik genomen, het water was zo'n 20 graden, veel mensen vonden het te koud, maar het was goed te doen. Lekker in de golven liggen dobberen. Later terug gegaan naar het hostel en ingecheckt ik zat op een gemengde kamer met mensen die ik al wel enigsinds kende en mensen die ik nog niet kende. Het waren Amerikanen, Noren, een Duitser, Brit en bosnische nieuw zeelander. Ik had geluk met mijn kamer aangezien dit erg leuke en redelijke mensen waren die geen gekke dingen deden op de kamer haha. Vrijdag avond was er een paint party georganiseerd bij Cheeky Monkey. Super leuk! wel een tikkeltje smerig.

Zaterdag ochtend er vroeg uit... En dan bedoel ik vroeg, wekkertje om 5 uur, dit allemaal wel met een doel gelukkig, de lighthouse walk! We zijn met een groep van ongeveer 50 mensen (van de 250) om 5.30 uur vertrokken vanuit het hostel om zo'n 40 minuten te lopen naar de vuurtoren van Byron Bay waar we de zonsopkomst hebben aanschouwd. Dit is overigens het meest oosterlijke punt in Australië. We zagen redelijk dichtbij de kust een walvis opspringen op dat moment, hij kwam bijna helemaal uit het water! Via het strand zijn we terug gelopen, onderweg zagen we nog zo'n 40 dolfijnen in twee verschillende groepen. Heb er helaas geen foto van, maar op een moment zag ik zo'n 20 dolfijnen in een golf, je kon ze dus helemaal zien, echt bijzonder!! Ook nog een wilde wallaby gespot. Terug in het hostel maar even weer in bed gedoken om uit te rusten voor het zee kayakken. We hebben bij het Kayakken nog een walvis zien springen (redelijk ver weg dit keer), verder niet veel wildlife kunnen spotten tijdens het roeien. We hebben wel scheepswrakken gezien van bovenaf en sommige delen staken uit het water. Klein race'je gehouden en bijnaa gewonnen haha. De leiders bij het kayakken waren typische Australische hippies. Byron Bay is ook wel een beetje de hippie stad van de omgeving maar daarom ook juist wel erg chill.

'S avonds natuurlijk weer feest.. Dit keer bij Woody's, toen we daar kwamen stond er een enorme rij en we waren redelijk moe, dus besloten we naar een andere bar te gaan waar veel Aussies waren en live muziek. Veel beter.

Zondag hebben we het lekker rustig aangedaan op het strand wat spelletjes gedaan met de hele groep en ik ben voor een strandwandeling gegaan natuurlijk. De bus terug en 's avonds uitgeput om 19 uur thuis, geslaagd weekend dat zeker.

Maandag lekker weer beginnen om, waarom ook niet, 8 uur.. De week tot nu toe ging snel, vandaag een presentatie, de eerste voor een native engels publiek dus dat is even spannend. Zaterdag vier ik mijn verjaardag hier. Eergister dus maar naar de liquorstore geweest met Teagan, ik ben nog altijd onhandig en liet bijna een doos met 6 rode wijn flessen vallen whaha tja.. De voorbereidingen zijn zover gedaan er komen tot nu toe ongeveer 16 mensen wat ik echt niet verwacht had aangezien ik hier net ben eigenlijk. Voornamelijk uitwisselingstudenten komen, van alle uithoeken van de wereld (behalve Azië en Antarctica). Ik heb er zin in! Helaas de volgende ochtend er vroeg uit, maar dat moet het waard zijn. Dan ga ik met Madeleine naar de Gold Coast om een duikcursus van twee dagen te doen en mijn beginnerscertificaat te halen! Het weekend daarop een drie daagse camping trip, het houdt ook niet op haha. Ps. Top dat je dit hele lange verhaal leest! :)

Groetjes uit het nog steeds fantastische Brisbane! Jullie horen na dit weekend waarschijnlijk snel weer van, de een jaartje oudere, mij.

  • 04 Augustus 2016 - 14:34

    Henk:

    Geweldige belevenissen weer, Lianne! Wat geweldig om je daar lekker uit te leven. Mooi dat je daarnaast ook van je studie geniet, een uitdagende combinatie.
    Alvast een heel goeie verjaardag! Je hebt geen idee hoe graag we erbij zouden zijn, op je 21e!
    Geniet ervan, heel veel plezier!
    Love & kisses,

    Dad

  • 04 Augustus 2016 - 15:17

    Martine:

    Hoi Lianne,
    Wat zullen al die belevenissen en nieuwe indrukken jou energie geven!
    Fijn voor je.
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag, en een leuke dag.
    Ook maandag natuurlijk.
    Je hebt al aardig wat verjaardagen gevierd in het buitenland.
    Een lieve groet, Martine

  • 05 Augustus 2016 - 00:18

    Marion:

    Hai,
    Er was me toch verteld dat je daar ging studeren of heb ik dat verkeerd begrepen, ha ha.
    Wat een avonturen en het gaat maar door. Geniet er van en wat fijn dat je zoveel
    bezoek krijgt met je verjaardag. Ik ben er al aangewend dat wij er niet bijzijn want je verdwijnt toch
    altijd al in augustus, ha ha.
    Heel veel plezier de 8e en veel liefs en kussen,

    Marion (T.W)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 20055

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: