Eerste week stage - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Eerste week stage - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Eerste week stage

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

11 Februari 2017 | Australië, Brisbane

Hoi hoi,

Allereerst, ik heb een kamer! Op zo'n 10 minuten loop afstand van mijn stage adres. De huisgenoten waren nogal saai, maar sinds een paar dagen is er ook een Australisch meisje ingetrokken die wel gezellig is gelukkig!

Wat een week! De eerste dag meteen een stapel papierwerk gekregen om af te vinken en al geholpen bij een paar experimenten, zelfs de muizen al ontmoet. Ik was in eerste instantie natuurlijk best wel gespannen, maar het ging enorm goed en voel me na deze week al op mn plekje. Deze week een overload aan informatie gekregen, maar gelukkig heb ik wat notities gemaakt om het bij te houden. De sfeer in het lab is erg goed en iedereen is super aardig en behulpzaam, wat een geluk! Mijn begeleider begeleid ook echt goed en is er altijd om te helpen, soms kijkt ie even op je vingers mee haha, maar wel op een goede manier.

Mijn nieuwe projecten zullen veel immunologischer/parasitologischer zijn dan eerst gedacht, dus dat maakt het nog interessanter! Er is ook echt een teamsfeer en iedereen helpt iedereen. Daarbij heb ik een prachtig uitzicht vanaf mijn bureau haha ik zal een foto toevoegen. In het begin is het nog wel veel artikelen lezen, wat wat saaier is, maar dat hoort ook wel weer bij onderzoek.

Het team is erg multicultureel, we hebben op het moment alleen geen aussie in het lab. Er komt binnenkort wel een nieuw iemand bij, een PhD student of research assistent.

Binnenkort (de 21/22e) ga ik meehelpen aan een overnachtelijk experiment, haha head first in het onderzoekswezen. Tot nu toe kan ik er erg van genieten en ik heb al enorm veel geleerd. Vrijdag hadden we een relaxte lab lunch bij een bar om een vorig lablid een goede reis door zuid-amerika te wensen. Vrijdag avond nog een housewarming van een Dutchie gehad, die woont erg mooi en het was een gezellige avond. Al met al was ik wel erg moe achteraf! Hoe kan het ook anders een week vol van 9-17, wat ik niet gewend was en daarbij de overload aan nieuwe indrukken en informatie. Nu gelukkig lekker weekend.

Ik heb nog erg veel training te gaan, maar kijk er ook erg naar uit! Ik ben enorm blij dat ik deze kans krijg en dat ik hier nog even mag blijven, ondanks alles mis ik de mensen thuis natuurlijk wel. Het paradijs zou compleet zijn als iedereen hier gewoon heen kwam haha.

Geniet van de sneeuw daar! Hier is het vandaag 36 graden, er is een hitte golf gaande, best pittig.

Groetjes vanuit Brissie en alle freunden die ook net aan de stage begonnen zijn, veel succes, ik hoop dat het bij jullie net zo bevalt! :)

  • 11 Februari 2017 - 23:48

    Dad:

    Ha Lianne,
    Prachtig allemaal, hoor!
    Volgens mij heb je t ook wel verdiend zo na al je inspanningen. Werk ze en vooral: geniet er enorm van!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 19936

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: