Terugkomst in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Terugkomst in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Terugkomst in Brisbane

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

30 Januari 2017 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,
Ik heb een tijdje niet van me laten horen vanwege de vakantie. Ik ben sinds de 23e weer terug in Brisbane, ik had er gemengde gevoelens bij. M’n ouders weer achter laten, al zie ik die in Maart weer. Een spannende nieuwe uitdaging van een stage in de biomedische wetenschappen. Terug gaan naar de stad waar ik van hou, maar zonder veel van de mensen die ik tot mijn vriendengroep rekende hier. Veel van hen zijn na een prachtige reis terug gekeerd naar hun thuisland. Ik had ook wat gedoe met het huis waar ik woonde en waar ik de 23e mijn spullen uit moest hebben. Na door mijn ouders uitgezwaaid te zijn en door de douane op drugs gecheckt.. ja ja ik zie er echt niet dodgy uit haha, ben ik op het vliegtuig gestapt van Melbourne naar Brisbane. Het leek erop dat ik vertraging zou hebben en daardoor de trein in Brissie niet meer kon halen, maar het viel gelukkig mee. De trein op het nippertje gehaald, eerste halte het hostel, even inchecken en bed opmaken. Daarna door gegaan naar mijn vorige huis aan 5 Park Road, daar was ik tegen 19.30 uur. Mijn spullen bij elkaar geraapt en de uber besteld, met een beetje hulp van m’n huisgenootje de spullen in de uber gekregen en verhuisd naar Cherry (een amerikaanse, waarmee ik vorig semester samenwerkte bij Australia’s terrestrial environment). Toen ik daar aankwam was ik redelijk moe, maar erg blij dat ik mijn spullen veilig bij Cherry kan stallen. Ze vroeg me of ik zin had om nog even met haar buren te chillen, daar zeg ik geen nee tegen haha. Lange dag, maar een goede terugkomst in Brisbane. Een stel Paraguayanen, een Aussie en een Japanner leren kennen, erg gezellig!
De volgende dagen moest ik opzoek naar een nieuw onderkomen. Ik had gedacht dat dit saaie dagen zou worden waarop ik veel door de stad heen en weer moest reizen en lopen. Dat klopt wel redelijk maar het saaie viel erg mee. Opweg naar de eerste kamer wist ik direct weer dat ik Brissie was, grote spinnen overal en heuvelachtige wijken. ’S Avonds gigantische flying foxes, dat past wel bij me. De eerste kamer was mooi en de man die de kamers liet zien bood me aan om nog wat andere panden in de wijk te bekijken die van dezelfde organisatie waren. De eerste kamer was het mooist maar ook al bezet toen ik me aanmeldde.. Helaas. In de avond een beetje simpel gegeten in het hostel, daar zat ook een groep Fransen die heftig Uno aan het spelen waren. Ze vroegen me of ik wou joinen en dat deed ik natuurlijk. Een goede avond ervan gemaakt, ze zelfs Dutch Cup geleerd. Ze bleven wel veel frans praten, daar verstond ik een paar woorden van, maar verder kwam ik niet. De volgende avond was hetzelfde maar toen waren er opeens 9 fransen en 2 nederlanders.
De 26e was het Australia Day! Als een echte Aussie heb ik bij Cherry gebarbecued. Met een brit, amerikaan, één Aussie en Veerle en haar moeder (Nederlands). De Aussie gast verzorgde de BBQ, het weer was super warm, maar de dag was super. Later kwamen de Paraguayanen ook nog even, ik heb erg veel geleerd over de politiek in Zuid-Amerika en waar wel en niet heen te gaan op reis. Ook een beetje aan m’n Spaans kunnen werken.
De eerste dag dat ik terug was in Brisbane had ik een berichtje geplaatst op de facebookgroep: Dutchies in Brisbane, een oproep om een keer af te spreken en elkaar te leren kennen. Daar had ik een aantal reacties op en we spraken vrijdag af bij ‘Dutch Courage’, typisch. Leuke meiden en ieder met een geheel eigen verhaal en doel in Brisbane. Met een van hen, die op doorreis naar de Sunshine Coast was, heb ik de volgende dag afgesproken om haar de stad te laten zien. Ze had een Canadees meegenomen die ze in het hostel had leren kennen. We zijn in Southbank begonnen en hebben grote delen van Brisbane gezien. Ik voelde me weer helemaal toerist in eigen stad, erg leuk en goed tegen de verveling. Het museum bezocht en afgesloten met live muziek bij Friday’s (de meest chique club/cafe in Brissie) met uitzicht op de story bridge en Fortitude Valley.
Zondag was er een ‘Nieuw jaars lunch’ georganiseerd vanuit een fbpagina ‘Dutch girls in Brisbane’. Met de dames die ik Vrijdag had leren kennen hadden we afgesproken daar heen te gaan, we waren allemaal vrij bang dat er veel 60-jarige ‘girls’ zouden zijn haha. Gelukkig viel dat mee en de opkomst was het hoogste wat ze ooit hadden gehad! We waren met zo’n 30 Nederlandse dames. Op deze manier weer een stel anderen ontmoet, zo’n lunch doen ze blijkbaar een keer per maand. Na de lunch even de stad ingelopen, ik had met de Canadees afgesproken om als dat mogelijk was nog even naar de exhibitie te gaan van de Large Hadron Collider (van CERN). In de stad kreeg ik een berichtje en we zijn naar de exhibitie gegaan, die viel me een beetje tegen aangezien ik al wel wat wist over het onderwerp en het kleiner was dan verwacht. Later zijn we nog even wat gaan drinken en de finale van de Australian Open gekeken in het cafe met live muziek, haha wat wil je nog meer. Goede gesprekken gehouden over wereld problematiek en wetenschap. Toen was het opeens al 22.30! Oeps, maar weer terug naar het hostel om rustig te slapen, dit keer proberen uit te slapen.
Vandaag weinig op de planning, behalve het nodige.. Wasje draaien, kijken of de wifi sterk genoeg is om wat R op te kunnen doen (ik ben bang van niet). Jullie horen weer van me, over een weekje begint m’n stage, ik vind het nog wel spannend, maar ik heb er ook zin in. Vakantie is dan officieel voorbij voor de komende 8-9 maanden.

Groetjes aan iedereen daar!!


  • 04 Februari 2017 - 14:54

    Martine:

    Hi Lianne,
    Weer goeie berichten van jou.
    Prachtige vakantie achter de rug en nu je stage.
    Wij wensen je een fijne en leerzame stage.
    Veel succes, mooi te lezen dat je je stappen maakt.
    Maandagavond komen we je kant op naar Nieuw Zeeland, effe verder.
    We hebben er zin in!
    Lieve groet van ons, Martine

  • 05 Februari 2017 - 01:26

    Lianne Lansink:

    Hi Martine,
    Bedankt voor je lieve berichtje. Hele fijne vakantie alvast! Nieuw-Zeeland is super mooi :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 19968

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: