Fiets! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Fiets! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Fiets!

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

08 Juli 2016 | Australië, Brisbane

Hoi allemaal, ik alweer :P

Het gaat hier goed! Ik voel me erg verwelkomt door mijn nieuwe housemates, dat is een hele opluchting voor me. Ze zijn relaxed en erg vriendelijk.

Ondertussen heb ik de campus, die erg groot is, verkend en ook South bank en het centrum van Brisbane. Wel grappig dat ik alleen een deel van South bank me kon herinneren van een eerdere vakantie. Ik liep van de UQ terug richting huis, dat links lopen is nog wel even wennen! Er kwam me een man tegemoet, dus ik ging helemaal rechts lopen (automatisme) om hem er langs te laten, die man liep door de berm rechts om me heen. Haha oeps :P.

Sinds ik hier ben heb ik al veel kunnen regelen, een studentenkaart, een bankrekening, een aussie mobiel nummer, een overseas zorgpas etc. Gisteren ben ik het centrum ingegaan van Brisbane om eens rond te kijken. South bank is erg mooi! Ik moest wel even hard lachen toen ik een sneeuwpark zag en een schaatsbaan voor het gemeente huis. Het was toen 22 graden en de lucht was strak blauw. Er lopen hier enorm veel aziaten rond (niet racistisch bedoeld!).

Vanochtend begon ik met een gesprek met een onderzoeker, die mij evt kan helpen met mijn stage. Ik had per ongeluk een uur te vroeg de bus gepakt.. Ja ja, Ik ben het haha. Dus maar eerst bij de medicijnen faculteit van de UQ vogels gaan kijken. Hele mooie kleurige parkieten en Kookaburras gezien (en gehoord). Dat gesprek met de onderzoeker ging redelijk goed, hij was erg vriendelijk en wou me zeker verder helpen. Hij zou zelfs heel misschien wel een plekje hebben in zijn eigen onderzoek, wat mij heel erg vet lijkt. Maar dat is allemaal nog even afwachten en wat werk.

Vanmiddag een fietsje gekocht van 2 Zuid Koreanen. Toen ik ging pinnen ging alles mis, paniek! haha nee het viel wel mee. Ik had gepind maar er kwam geen geld uit de machine.. Gelukkig bleek het later ook niet afgeschreven te zijn. Bij de fiets kreeg ik een slot, een helm en zelfs lichtjes.

Dat was het voor nu weer, ik ga zo naar een feestje van een huisgenoot :D.

  • 08 Juli 2016 - 13:13

    Merlin:

    Leuk!!
    Maar hoe heb je nou uiteindelijk geld gekregen uit de pinautomaat?
    En hoe was het feest? :D

  • 08 Juli 2016 - 13:35

    Lianne Lansink:

    Ik heb bij een andere automaat gepind later :) Het feest was super! Net terug, lekker in de jacuzzi gezeten sterren kijken en mijn housemates beter leren kennen! Het huis was echt zoo huge... Ze hadden een bioscoop en een poolkamer en elke slaapkamer had een eigen enorm luxe badkamer, echt vet :3

  • 11 Juli 2016 - 20:45

    Marion:

    Je hebt al een heleboel geregeld, goed hoor.
    Gelijk een geweldig feest, o,o, wat heb je t zwaar, ha ha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 20051

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: