Feestje en duikcursus - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Feestje en duikcursus - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Feestje en duikcursus

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

11 Augustus 2016 | Australië, Brisbane

Hoi hoi,

Aller eerst nog een verhaaltje over prioriteiten voor ik ga uitweiden over mijn avonturen de afgelopen dagen. Op de Byron Bay trip, net na de paint party, liep ik naar mijn hostel kamer, onderweg kwam ik een meisje tegen met een paar van haar vrienden, haar gezicht zat onder de verf en... bloed. Ze had flinke schaafwonden, zo leek het, bij haar oog en onder haar neus. Ze werd gelukkig geholpen door haar vrienden. Later kwam het verhaal naar buiten dat ze, dronken dat dan wel, was gevallen, face first. Ze had haar telefoon in haar hand gehad en wou deze sparen.. whaha prioriteiten. Ze heeft de hele trip met wonden in haar gezicht gelopen, hopelijk helen die snel.

Mijn feestje was zeer zeker geslaagd, er kwamen meer mensen dan verwacht. De Australiërs vonden dat het veel te laat begon, het begon om 21 uur. Zij houden normaal hun feestjes vanaf ongeveer 18-19 uur. M'n huisgenoten vertelden me over een echt Aussie drankspel: The Goon of Fortune. Wat gespeeld wordt met een droogmolen met goonzakken (die vieze 'wijn' in zakken) eraan. Wij hadden gelukkig geen droogmolen haha. We hebben wat spelletjes gespeeld op m'n feestje (nee geen drankspellen).

Volgende morgen vroeg op! Madeleine was blijven slapen omdat we de volgende ochtend vroeg op weg moesten naar Gold Coast voor de duikcursus. Dit was een beetje vreemd gelopen. We kwamen aan op de locatie waar vriendelijke mensen ons verder hielpen, we moesten een formulier invullen voor de cursus, betreft medische info ect. Daarna moesten we 2.5 uur aan duikinstructies kijken, dit was echt dodelijk saai. Een paar meisjes waren richting het einde af en toe in slaap gevallen. Toen we weg wouden gaan vertelde een van de werknemers ons dat we een afspraak konden maken voor het oefenen in een zwembad. Ons was verteld dat we dat maandag konden doen, dat kon helaas niet. Maar ja, we doen het ermee. De airbnb was al geboekt dus daar gingen we maar heen. Madeleine en ik hadden besloten om dan maar de maandag te spenderen bij Gold Coast. Nog 3 keer naar Gold Coast voor de cursus en dan hopelijk mijn PADI open water certificaat binnen! Waarschijnlijk gaan we zondag over een week en daarna een keer op een vrijdag en zondag, waarna we het afgesloten zouden moeten hebben. Die zaterdag gaan we dan waarschijnlijk een lesje surfen volgen, want waarom ook niet.

De airbnb eigenaar was een Chileen die daar met z'n vriendin woonde. Ze waren erg vriendelijk en we hebben tijdens het ontbijt veel gepraat over reizen. Ze waren precies een jaar geleden verhuisd naar Australië, om allereerst te studeren en daarna voor een sponsorship te gaan. Erg leuk om met deze mensen te praten. We zijn op advies van de airbnb eigenaar naar Coolangatta gegaan een mooie rustige plek net iets zuidelijk van Gold Coast, vanuit waar we ook uitzicht hadden op de skyline van Gold Coast en Surfers Paradise. Lekker rustige verjaardag van gehad. Later in de middag maar weer vertrokken voor Brissie. Nog even geskyped met Robbert en met Paps en Mams. Dinsdag naar de uni, een kortere dag dan gepland gelukkig want ik was kapot. Ik moest nog een verslag schrijven over Legionella voor donderdag dus dat maar even gedaan op dinsdag en woensdag.

Straks even skypen met wat Mongols (zo heet de whapp groep van de vriendengroep in A'dam). Gisteren 'The fault in our stars' gekeken op tv hier, heel erg vreemd om opeens weer, een soort van, voor het Rijksmuseum te staan, aan de andere kant van de wereld. Morgenvroeg op camping trip! Ik ben erg benieuwd, er zijn teams gemaakt en als het goed is wordt er van alles georganiseerd. Hopelijk wordt het niet te koud, volgens mij gaan we de bergen/heuvels in hier.

Dat was het dan alweer.

Groetjes vanuit the land of Oz

• 11 Augustus 2016 - 15:56

Marion:

Goh Lianne, het gaat steeds meer op vakantieverslagen lijken, ha ha.
    Enig om te lezen en zo blijven we wel fijn op de hoogte.
    Ik zou zeggen, ga zo door.
    Dikke kus,
    Marion

• 11 Augustus 2016 - 16:47

Henk:

Zo maak je van alles mee aan nieuwe gebruiken. Enjoy your camping trip!