Straddie (2) - Reisverslag uit Point Lookout, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Straddie (2) - Reisverslag uit Point Lookout, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Straddie (2)

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

31 Augustus 2016 | Australië, Point Lookout

*Vervolg*

Allereerst, vorige week woensdag was ik naar de internationale studenten vriendschaps ceremonie geweest die door de stad werd georganiseerd. Hier mbv een certificaat mijn levenslange vriendschap met de burgemeester en de stad verzilverd haha heel vreemd. Daar wel een Aboriginal dans bijgewoond en gratis koffie/thee en verse koekjes :3.

Het vervolg dan maar:
Na de gorge walk een eind over het eiland gewandeld en weer op het strand beland uiteindelijk waar we nog een paar medestudenten tegenkwamen die op een fieldtrip waren. Weer een zandkasteel gebouwd, dit keer een betere. Nog even het water in geweest, waar de vissen tot 30 cm direct over je voeten zwemmen. De terugweg ons dagelijkse portie ongeluk weer gehad. Toen we bij de bushalte aankwamen reed de bus net weg, tja kan gebeuren. De volgende bus kwam niet opdagen, waarna we na een uur wachten eindelijk weer een bus zagen! Die met een rot vaart aan ons voorbij ging... Teleurgesteld en zonder idee wat te doen, de weg naar de ferry was nog zeker 22 km, maar bij de bushalte blijven zitten, waar na zo'n 14 minuten opeens een bus aankwam die aan geen tijd gebonden leek te zijn?? Maar die wel voor ons stopte en ons mee nam.

Eenmaal bij de ferry een tijdje gewacht tot die kwam, het was erg druk, toen de ferry er eindelijk was, bleek dat we de verkeerde kaartjes hadden die voor een ander bedrijf golden. Toen hadden we de optie de bus nog weer te pakken naar die andere ferry en een uur daar te wachten of deze te nemen voor $5. Dat laatste maar gedaan, op de boot ontmoeten we een aardig stel, een Duitse vrouw en een Kiwi man, die ons later een lift aanboden naar Cleveland station. Haha die Duitse vrouw had ons uitgelegd hoe ze daar was gekomen en dat als we permanente residents wouden worden we maar een Kiwi moesten trouwen whaha. Dat zijn de goede tips :P. Na afgezet te zijn op het station door het vriendelijke stel, zijn we de trein die er stond in gerend (ja gelukkig wel de goede). Toen we zaten kwamen we Mainah nog tegen (ook exchange student van de UvA), zij was op de fieldtrip geweest en we hadden gezellig gepraat en het weekend afgesloten. Wat een top weekend zeg!! Dat had ik echt even nodig, hoofd leeg, geen examen stress.

Ondertussen is het alweer woensdag, deze week nog een keer met Teagan gewandeld. Tessa is gisteren terug gekomen uit Nederland. Vanochtend examen Zoologie gemaakt, wat beter ging dan verwacht, maar nog steeds slecht.. We zullen wel zien, er is nu toch niets meer aan te doen. Vanmiddag boodschappen wezen doen en op de heenweg aangevallen door twee Masked Lapwings, moet je ook een keer meegemaakt hebben. Half in angst en half lachend weggerend van de beesten die duikaanvallen vanuit de lucht maakten. Niet gewond geraakt gelukkig. Toen ik de post ging checken thuis ging ik per ongeluk op een Blue Tongue lizard staan, echt heel zielig. Hij leeft nog wel en was nog wel vlug, hij stak nog een paar keer z'n tong naar me uit, dat verdiende ik ook wel haha. Nu weer veilig thuis.

Vrijdag mijn eerste Fieldtrip naar Brisbane Forest Park, ik heb er zin in!! Dit weekend wat rustiger aan doen is mijn plan, dat is wel een keer nodig.

Groetjes allemaal vanuit het nog steeds mooie Brissie

  • 31 Augustus 2016 - 09:35

    Henk:

    Wat een heerlijke belevenissen weer, Lianne. Het klinkt alsof je inmiddels al jaren in die omgeving verbleven hebt en je weg goed weet te vinden. Heerlijk om je zo lekker uit te kunnen leven.
    Succes met de studie weer en vooral veel plezier in al je bezigheden!
    Geniet ervan! Love & kisses,

    Dad

  • 31 Augustus 2016 - 21:26

    Marion:

    Hoi hoi, wat een pech kun je hebben op 1 dag, maar heb toch echt geen medelijden met je hoor, ha ha.
    Je beleeft volgens mij wel elke dag iets leuks. Ik vind het heerlijk dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Heel veel plezier en dikke kussen van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 19857

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: