Orientation week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Orientation week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Orientation week

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

21 Juli 2016 | Australië, Brisbane

Hoi Hoi, ben ik weer.

Afgelopen week veel nieuwe mensen ontmoet, waarvan veel ook exchange studenten zijn. Daarvoor nog even weekend gevierd, ik ben met Teagan (m'n huisgenoot) gaan winkelen in Indooroopilly. Dat was erg gezellig en ze heeft me veel dingen verteld over hoe Australische studenten hier leven en waar ze zoal heen gaan. Het is ook erg relaxed dat mijn beide huisgenoten een auto hebben, ze hebben me zelfs aangeboden om de auto te gebruiken als zij dat niet doen om bijvoorbeeld boodschappen te doen. Ze zijn echt super vriendelijk en voel me al direct erg thuis hier.

Elke zondag is er in South Bank, in het centrum van Brisbane, een mini festival met allemaal voedsel kraampjes en live jazz muziek. Daar ben ik heen gegaan met de andere nederlandse meisjes, sangria erbij en een chille middag aan de rivier met uitzicht op de skyline.

Het begin van de Orientation week! Ik had vorige week al een getting started session gedaan die niet erg nuttig was, aangezien ik het meeste al wel geregeld had. Safety down under presentatie bijgewoond, allemaal verplicht. Dit ging over hoe je overleefd hier, met alle dieren en in de grote stad. Een komische politie agent uit de buurt deed ook een praatje, eigenlijk meer een toneelstukje over persoonlijke veiligheid. Het was wel een beetje bangmakerij voor mijn gevoel, maar goed dat je gewaarschuwd bent. Meer dan gewoon voorzichtig kan je toch niet zijn. Ik heb mij hier nog niet onveilig gevoeld.

De tweede dag van de Oweek was er een campus tour en een barbie (Barbecue). Hier ook weer veel nieuwe mensen ontmoet van over de hele wereld. Ik merk wel dat je toch vaak meer naar Europeanen, Noord-Amerikanen, Australiërs, Nieuw-Zeelanders en af en toe Zuid-Amerikanen trekt. (Dat zijn veel verschillende, weet ik haha). Met sommige gaat het contact wat lastiger vanwege de taalbarriere, zoals bij fransozen en aziaten vaker het geval is. Dinsdag avond ook mijn eerste feestje gehad, een welkoms feest van de studenten vereniging voor internationale studenten. Toen ik van huis weg ging om naar het station te lopen, zo'n 7 minuten, kwam Tessa naar me toe en bood me een lift aan naar het station. Ze zat al in haar pyjama en ik zei haar dat dat niet hoefde maar dat ik het wel erg vriendelijk vond. Toen pakte ze haar sleutels en bracht ze me naar het station in haar pyjama hahaha, ik heb echt geluk met m'n huis en housemates. Dat was echt super leuk en een erg mooie locatie met uitzicht op de Story Bridge en skyline. Lekker gedanst en gepraat. Met de Uber terug naar huis, die kan ook van het lijstje afgestreept worden.

Voor de kater was ook een oplossing vanuit Quest (de studenten vereniging) ze hadden een 'South bank and chill' met natuurlijk een Barbie georganiseerd. Hier was het naar verwachting niet heel druk, maar wel gezellig. De kater was bij mij overigens afwezig :) (De alcohol is hier ook enorm duur!! Een fles wijn in de liquor store is hier op z'n goedkoopst 10 euro..) Na de south bank en chill, ben ik met een nieuwe groep mensen naar de Noodle market, ook in South bank, gegaan. We hebben de rest van de avond veel gelachen en gepraat over van alles en nog wat. Het was echt een leuke groep mensen, hopelijk zien we elkaar weer. Het waren 3 Amerikanen, 2 Britten (uit londen), een Zwitserse, een Braziliaan en ik.

Een paar dagen geleden heb ik kaarten gekocht voor de rugby wedstrijd tussen de Wallabies (Australië) en de Springboks (Zuid-Afrika). Ik heb zoveel zin in die wedstrijd! Het is wel een nationale trots hier, het rugby.

Over ongeveer een half uurtje vertrek ik met de Nederlandse dames naar Gold Coast voor een twee daagse trip. Die hadden we eigenlijk vorige week gepland maar nu is het weer veel beter. Airbnb geboekt in Surfers Paradise, ik ben benieuwd.

Groetjes aan iedereen weer en geniet van het mooie weer daar :D!

Ps. voor de foto's moet je even bij het verslagje van fiets kijken of gewoon bij alle foto's, deze site werkte niet echt mee toen ik foto's wou toevoegen. (en ik ben lichtelijk incapabel :P)

  • 21 Juli 2016 - 10:19

    Henk:

    Ha Lianne,
    Schitterend wat je allemaal meemaakt, en mooi dat je zoveel contacten opdoet en er zo van geniet. Wat een leven zeg!
    Geniet lekker door zo, en veel plezier in Surfers' Paradise!
    Love and kisses!

  • 21 Juli 2016 - 21:35

    Marion:

    Heerlijk om je verhalen te lezen (zit in de fam de leuk geschreven verslagen) en geweldig dat je het zo naar je zin hebt. Rugby wedstrijd stond op je lijstje he, die moet je gezien hebben. Wat zal je whatsapp lijst lang worden met al de nieuwe mensen. Volgende week begin je echt begrijp ik.
    Enjoy, liefs tante w

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 20050

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: