Aangekomen! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

06 Juli 2016 | Australië, Brisbane

Hoi allemaal,

Ik ben veilig aanbeland in het mooie Brisbane. Mijn lieve familie had me afgezet op vliegveld Dusseldorf om aan mijn reis te beginnen. Met 20 min vertraging was ik geland op Dubai (wat ik niet erg vond want ik had nog zo'n 4 uur wachttijd daar). Ik ben er wat rond gelopen, het valt toch altijd weer op dat het daar zo groots is, met een waterval in de terminal. Het was helaas heel heiig in de lucht dus ik heb dit keer de Burj Kalifa niet kunnen zien. Op het vliegveld sprak ik een Nederlands meisje die ook in Amsterdam woonde/studeerde. Ze was opweg naar Kaapstad voor 2 maanden, ik heb haar wat tips gegeven en we hebben gezellig gepraat.

Toen weer het vliegtuig in voor het tweede deel, in het vliegtuig moesten we nog een uur aan de grond wachten omdat een passagier om medische redenen weer uit het vliegtuig moest en zijn bagage ook. Ook hier weer Nederlanders gespot, je komt er ook niet vanaf haha. Er zaten kleine kinderen voor me, maar gelukkig konden die zich vrij goed gedragen. We hebben bijna alleen over oceaan gevlogen, onder India kon ik hele mooie zandbanken zien, het water was echt heel mooi blauw. Na 14 uur eindelijk geland in Brisbane, ik heb zon 3 uurtjes slaap kunnen pakken gelukkig. Mijn sense of time is ver te zoeken op dit moment. Ik ontmoet op het vliegveld een Frans meisje en een Duitse jongen die ook aan de UQ gaan studeren. We worden met een taxi busje naar onze adressen gebracht. Het stortregent, het kan dus vanaf hier alleen maar beter worden.

Aankomen bij de woning vis ik met een takje de sleutels uit de brievenbus. De spin was gelukkig nergens te bekennen. Het huis ziet er erg mooi uit en ik ben de eerste dag nog alleen thuis. Eerst maar even gedoucht en 2 uur geslapen. Toen de buurt verkend, het ziet er hier rustig en mooi uit. Af en toe staat er een iet wat verwaarloosd huis tussen. Boodschappen net voor sluitingstijd nog kunnen halen (de winkel sluit al om 17.30). Op de terug weg naar het huis spreek ik een Aziatisch meisje op een fiets die me de weg vraagt. Ik reageer iets lachend: 'ik heb net vandaag geland, I haven't got a clue' (Niet in het Nederlands natuurlijk :P) Het meisje verteld me dat ze al 2 uur verdwaald is en iedereen rond vraagt en dat ze zelf ook vandaag pas geland was. Haha het was een grappige ontmoeting al had ik wel medelijden met haar, het was namelijk net donker geworden.

Er staat nog geen bed in mijn kamer, dit komt omdat het bed van een meisje zou komen die net haar verstandskiezen heeft laten trekken. Ik heb vannacht in Teagan's bed kunnen slapen en dat ging helemaal prima. Ik heb de nacht aardig door kunnen slapen dus hopelijk voorkomt dat de jetlag.

Net nog even door een spinnenweb gelopen ter grootte van mijn lichaam..

Vandaag ga ik even een OV kaart halen en naar de universiteit lopen. Ik ben erg benieuwd hoe het er daar uit ziet. Ik koop vandaag als het kan ook een nieuwe aussie sim kaart, maar no worries ik houd mijn Nederlandse nummer ook gewoon. Jullie zullen snel weer van me horen.

Groetjes Lianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 20154

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: