Eigen huisje en hard werken. Een heel jaar al! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Eigen huisje en hard werken. Een heel jaar al! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Eigen huisje en hard werken. Een heel jaar al!

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

13 Juli 2017 | Australië, Brisbane

Hoi allemaal!

Sorry dat het zo lang duurde..

Echt vreemd hoe het tegenwoordig zo normaal voelt om de maan te zien schijnen door de palmbladeren.

Wat een verademing om even een heel huis voor mezelf te hebben! Gezellig met kat erbij. Heerlijk stille maar leuke buurt. De kater op wie ik moest passen was erg lief!

Helaas heb ik dat stulpje ook weer verlaten ondertussen, al ben ik wel erg blij dat mijn baas weer terug is! Hard aan de bak weer maar wel spannende experimenten die eraan komen. Morgen presenteren tijdens het studenten symposium.. Wel even spannend, maar het komt goed hopelijk.

Even een kleine samenvatting van wat ik ondertussen heb meegemaakt:

Een vriendin uit Paraguay wou graag een keer weer meeten aangezien ze weer in Brisbane kwam wonen na een tijd in Gatton te hebben gewoond. Super gezellig dus we hadden afgsproken een avond. Toen ik bij haar huis aankwam bleek er een soort pop-up zuid amerikaans feest gaande. Super leuk en heerlijk eten!! Helaas wel op een dinsdag dus de volgende ochtend kwam ik moeilijk uit bed. Zo ook weer een heleboel mensen leren kennen en dichterbij een andere cultuur gekomen.

Ook veel te veel uit geweest in de weekenden maar wel allemaal gezellig en leuk! Wie had dat gedacht dat ik bekend zou komen te staan als de partygirl haha. Ondertussen moet er natuurlijk ook gewoon hard gewerkt worden dus dat gebeurde overdag gewoon (ook af en toe op zaterdag).

Toen maar aan het verhuizen want dat moest natuurlijk ook gebeuren! Pfoeh gelukkig was mn nieuwe kamer 'om de hoek' al steeg je wel zon 15 meter door een heuvel. M'n inboedel in zo'n 4 keer verhuisd met m'n backpack. Prima gelukt gelukkig.

Ook nog even naar de kapper geweest, dat was erg hard nodig! Maar als arme student heb je natuurlijk niet 60 dollar over voor een knipbeurtje. Om die reden maar naar the school of hairdressers gegaan in Brisbane, erg leuk gesprek gehad met de kapster die uit Litouwen bleek te komen en ook haar droom hier aan het najagen was.

Elke avond wat zo, ik plan mezelf misschien te weinig rust in.. Gelukkig ben ik nog jong. Die avond nog gezellig bijgeklets met een Nederlandse vriendin die echt geimmigreerd is. Volgende dag gezellig eten met Dutchies, zo ben ik bijna nooit meer thuis.

Toen was ik zo opeens een heel jaar al in Australie!! Wat een vreemd idee, het zette me wel aan het denken en het doet me jullie meer missen. Wat heb ik toch enorm veel meegemaakt in dit jaar. Ik had nooit durven dromen dat het zo goed zou uitpakken!

Deze week heerlijk uit eten geweest met m'n labgenootjes en een avond gratis naar de nieuwe An Inconvenient truth geweest! Die komt eigenlijk pas 10 Augustus uit maar via The Great Barrier Reef Foundation had ik zo opeens 2 gratis kaarten gekregen. Een aangename verassing.

De nieuwe full time student (voor 6 weken) leert snel en past goed in de groep. Mijn baas is ondertussen weer terug van vakantie en alweer hard aan het werk. Hij vond mijn resultaten erg mooi en ik heb de volgende experimenten alweer in de planning staan. Druk druk druk, maar erg interessant!

Ik had bepaalde resultaten die niet logisch leken en maar proberen het kloppende te krijgen, had ik blijkbaar gewoon te ver naar links mijn 'gate' gezet. (Gate is een selectie van een bepaalde populatie cellen). Dom dom haha maar wel een opluchting dat het zo makkelijk te verbeteren is!

Ik hoop dat het jullie allemaal goed gaat in ons Kikkerlandje.

Cheers and have a good one :)
Lianne

  • 01 Augustus 2017 - 23:27

    Martine:

    Hoi Lianne,

    Ik keek vanavond op het NOS nieuws (tablet) en wie zie ik daar voorbij komen??
    Een foto van jou!!
    Wat een toeval, dat jij uit zoveel buitenlandse studenten in Australie benaderd bent!
    Nog een goeie periode daar.

    Lieve groet, Martine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 19913

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: