Nieuw Zeeland (2) - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland (2) - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland (2)

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

06 December 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hoi Hoi,

Daar ben ik weer, dit keer vanuit Christchurch, waar het nu erg slecht weer is. Mijn reis door Nieuw Zeeland zit er helaas al weer op, wat ging dat snel zeg! Vandaag vlieg ik naar Melbourne en morgen zie ik eindelijk mijn ouders weer, daar kijk ik erg naar uit. Ik zal jullie nog even laten weten wat er de afgelopen dagen is gebeurd.

Na de Copland track, toen Daan uit de auto stapte verrekte hij zijn knie. Gelukkig was dat niet tijdens de track! Een aantal van ons waren nog lichtelijk gewond na de track.

Za 3 dec, we hebben besloten om lootjes te trekken voor Sinterklaas want dat hoort er aan de andere kant van de wereld natuurlijk nog steeds bij. Gedichten moesten in het engels omdat Monica, een Deense, ook mee deed. Vandaag zijn we naar Greymouth gereden, met hits op feest in de auto (genaamd de 'Loser Cruiser'). De dag in Greymouth gespendeerd in het Ziekenhuis waar Daan naar zijn knie heeft laten kijken, dat was wel nodig, hij kon er haast niet meer op lopen. Roos had erg last van haar buik, die hebben we 's avonds nog even naar een dokter gebracht. Later pizza gehaald en nog even film gekeken. Ik heb nog nooit zo'n knusse 'home cinema' gezeten! Met z'n zessen in de Loser Cruiser, met een laptopje 'the next three days' gekeken.

Zo 4 dec, Met de nodige moeite kwam de Loser Cruiser vol geladen tegen de bergen op in Arthur's Pass. In het National Park hebben we een gratis camping opgezocht, een prachtige plek! Omringd door bergen en een delta die erlangs stroomde. Helaas wel veel sandflies, die stront vervelend zijn! Voor wie naar NZ wil, koop bushman spray dat helpt goed. Een vuur bouwen werkt ook goed. Omdat Monica de volgende dag naar Westport zou gaan en wij naar Greymouth hebben we Sinterklaas een dag eerder laten komen. Toen het kampvuur net aan was, kwam er een jongeman aan die vroeg of hij erbij mocht zitten en het vuur mocht gebruiken voor z'n soep. Natuurlijk mag dat! De jongen genaamd Harry (Harrison) kwam uit Victoria, British Columbia. Hij was 20 jaar oud en reisde alleen door NZ en werkte af en toe ergens. Kiki en ik hebben last minute een gedicht voor de jongeman in elkaar geflanst zodat hij met onze vreemde traditie mee kon doen haha. De gedichten waren erg leuk en op z'n tijd ook grappig en grof. De avond was erg geslaagd.

Ma 5 dec, Vroeg in de ochtend gingen Monica en Kiki weg om een 6 uur durende hike te doen. Daar had de rest, including me, niet zo'n zin in. Ik werd wakker met erge buikpijn en misselijkheid, hiken was dus niet zo'n top idee. Wij (de rest) zijn verder gereden in de richting van Christchurch naar Castle Hill, waar enorme keien staan die je kunt beklimmen. Het zag eruit als een landschap uit Lord of the Rings. Erg mooi! Daan met z'n krukken en ik ziekig gingen lekker in de zon liggen en een dutje doen. Roos en Belinda (beter bekend als Belly), gingen klimmen. Eigenlijk wel heerlijk om het die dag lekker rustig aan te doen. We hadden nog niet afgesproken waar we elkaar weer zouden meeten, Kiki had haar telefoon niet bij zich en Monica wel. Wij waren tegen 16 uur weg gereden, na Monica te hebben gesmst dat we ze wilden meeten in Greymouth, weer in de richting van Greymouth. Voorbij de camping gereden, gestopt bij Arthur's Pass Village om te tanken maar dat kon niet meer. Daar was Kiki niet, dus wij zijn door gereden. Zo'n 40 km van Greymouth sloeg de stress achter in de auto toe waar Belly en Daan zaten die bang waren dat Monica Kiki had afgezet ergens op de camping of in Arthur's Pass. Monica nam haar telefoon niet op. Roos en ik waren er vrij rustig onder, het was logischer dat Kiki in Greymouth zou zijn, zou dat niet zo zijn regelen we wel iets anders, het komt altijd wel goed. In Greymouth bij de camping waar we eerder hadden gestaan even gekeken. Daar bleek ze niet te zijn, plekken waar ze kon zijn raakten nu wel een beetje op... Bij de camping was internet, daaruit bleek dat ze via facebook een bericht had gestuurd dat ze in het centrum van Greymouth bij een café'tje zat. Alles goed gelukkig en haar opgepikt van het café'tje waar we later uit eten zijn geweest. Mijn laatste avond alweer met dit geweldige 'drama' team. Wat ging de reis snel en wat heb ik voor m'n gevoel deze mensen snel leren kennen. Ik was erg blij dat ze zo open en verwelkomend waren!

Di 6 dec, Vandaag hebben we de auto weer op orde gebracht en rustig ontbeten. 'S middags ben ik afgezet op het trein station en uitgezwaaid door de groep. Bedankt nog allemaal en een goede reis nog door NZ! Echt een vreemd idee dat ik hier rondgereisd heb met Daan en dat ik hem pas weer over een jaar zal zien. Onwerkelijk zo van de Intreeweek naar Nieuw Zeeland haha. Ik ben met de Trans Alpine line van Greymouth naar Christchurch gereden. Een pracht uitzicht, bijna de hele weg. Een deel had ik al gezien vanuit de auto maar het blijft echt heel mooi. Om 18.30 uur was ik uiteindelijk bij het hostel in Christchurch. 'S avonds nog snel een hostel geboekt in Melbourne om vanuit daar vanavond door te kunnen naar Warnambool, waar ik paps en mams weer zie!

Woe 7 dec, net uitgecheckt, maar ik mag gelukkig nog wel even in de super relaxte common area zitten. Hier schrijf ik dit verslag en maak ik me klaar voor de vlucht van vanavond. Christchurch zelf heb ik al grotendeels gezien, een triest ogend stadje op dit moment, vooral vanwege alle aardbeving schade. Greymouth was ook een beetje een triest stadje, niet een plek om een dag rond te struinen. Vanavond om 20 uur mijn tijd (8 uur jullie tijd) vlieg ik naar Melbourne. 4 uur en dan nog een uurtje met de bus naar het hostel.

Iedereen een goede week gewenst en ik hoop dat jullie een leuke Sinterklaas avond hebben gehad!

  • 07 December 2016 - 16:48

    Harry:

    Mooi reisverslag Lianne, jammer van het slechte weer in Christchurch, ben benieuwd of je je ouders nog herkend !!

  • 11 December 2016 - 11:06

    Merlin:

    He lian, wat een gedoe met al die zieken. Ik ben wat laat met je verhaal lezen, maar toch ;)
    Was bij jou de misselijkheid wel snel weggetrokken?
    Ik kijk uit naar jullie/jouw volgende verhalen!

    Veel plezier! xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 19984

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: