Lamington fieldtrip - Reisverslag uit Binna Burra, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Lamington fieldtrip - Reisverslag uit Binna Burra, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Lamington fieldtrip

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

16 Oktober 2016 | Australië, Binna Burra

Hallo allemaal,

Na de drukke periode van uitstapjes, ja ja ik heb het hier zo erg haha, toch maar weer een weekje wat rustiger aan gedaan. De examens komen eraan en dat betekend hard aan de studie!

Deze week lange dagen gemaakt met een parasitologie practicum met allerlei nematoden en een zoölogie practicum met vooral reptielen. Erg interessant maar natuurlijk ook uitputtend.

Vrijdag hadden we weer een fieldtrip! Aaah wat hou ik van die fieldtrips. Dit keer naar Lamington National Park, een pracht plek waar ik zo'n 3 maanden geleden ook heb gewandeld. Daar zou ik mezelf later wel zien wonen in het regenwoud op de berg.. droom er al bij weg. Van te voren hadden we te horen gekregen dat wanneer we daar zouden aankomen, bij Binna Burra, midden in het park, we zouden opsplitsen in 3 groepen voor drie verschillende wandelingen. De kortste was 12 en de langste 21. Als we er toch zijn... Dan maar voor de 21 gaan! Dat ging verrassend goed, zelfs nog heen en terug gefietst naar de Universiteit op die dag. Mezelf verbaasd en genoten! Ik voelde me op de terugweg zo puur gelukkig, deze plek maakt me echt blij. Toen ik m'n bed die avond aanraakte was ik direct vertrokken.

De volgende dag eerst goed productief met de studie bezig geweest en toen heerlijk brownies gebakken met Stephanie en die avond ook samen gekookt, ondertussen nog wat Zondag met Lubach gekeken.

Aanstaande woensdag gesprek met het Labhoofd van QIMR Berghofer (het 2e beste medisch onderzoeksinstituut van Australië) waar ik hopelijk mijn stage ga volgen. Het labhoofd mailde me dat hij zeker wel een project denkt te hebben! Dat is zo'n opluchting! Vanuit de examencommissie van de UvA zou ik zelfs meer credits kunnen krijgen voor mijn verlengde verlengde stage (8 maanden). Ik hoop dat dit allemaal doorgaat, ik houd jullie op de hoogte.

Vandaag weer aan de studie en vanavond skypen met de familie!!! Super veel zin in :)

Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 20044

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: