Een rustigere week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Een rustigere week - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Een rustigere week

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

11 September 2016 | Australië, Brisbane

Hoi hoi,

Deze week het maar eens wat rustiger aan gedaan, mocht ook wel eens. De tijd gaat hier echt razend snel, ik ben alweer bijna halverwege mijn semester. Iedereen die net weer gestart is trouwens een goed studie/werkjaar gewenst!

Deze week maar de helft van de week naar school gefietst, vanwege de terror vogels hier. De magpies (eksters) zijn enorm territoriaal en het broedseizoen is begonnen. Vanuit het niets komen ze als pijlen op je af, dood eng. Woensdag avond de stad in geweest voor een Quest activiteit, bowlen en lasergamen voor 15 dollar onbeperkt de hele avond. Ik was aardig vroeg en alleen dus eerst maar even gekeken of ik mensen zag, maar na een tijdje wel bekenden gevonden, gezellig bijgepraat en 2x gelasergamed en 2x gebowld. Het was echt heel erg leuk, voor herhaling vatbaar.

Donderdag avond eerst met Teagan rond gewandeld en in een park dichtbij huis de zonsondergang bekeken. Blijft toch prachtig hier en wat ben ik blij met mijn huisgenootjes en met de buurt waarin ik woon! Daarna die avond nog weer naar de campus geraced na een dag van 8-17 uur daar al gespendeerd te hebben om in de collegezaal een film bij te wonen van de internationale film club (veelal culturele films die ze er draaien). Goede film wel, maar na een tijdje te veel toeval wat wel zonde was (voor degene die de film wil kijken, het heette: Incendies (2010)). Elke donderdag avond wordt er een film gespeeld, ben nog wel van plan er vaker heen te gaan. Daarbij hebben ze ook gratis pizza, niet helemaal onbelangrijk haha.

Vrijdag veel regen gehad en lichtelijke storm. Eindelijk mijn concentratie kunnen vinden voor de verslagen die ik nog moet schrijven. In de avond lekker wezen shoppen en eindelijk SALE! Dat had ik echt nodig, al heb ik niet veel gehaald. Daarna nog even lekker wijntjes gedronken en ijs met belgische wafels en nootjes gegeten, heerlijk!

Zaterdag, eindelijk is het zover. In Nederland was het al gepland, de Wallabies vs. Springboks rugby wedstrijd. Samen met Emma en Stephanie erheen geweest en het was het zeker waard, mooie wedstrijd en vet om het een keer live te zien.

Vandaag is het alweer zondag, morgen weer uni. Eindelijk echt een start kunnen maken aan m'n parasitologie verslag. Nog even met Teagan gewandeld en serie gekeken met haar en een vriendin van haar. Straks gezellig skypen met de vriendengroep uit A'dam, zin in! Tot zoo.

Groetjes aan iedereen! Geniet nog lekker van het mooie weer daar :)

  • 12 September 2016 - 19:47

    Oma:

    Lieve Lianne,
    Wat goed dat je je zo enorm vermaakt zo ver weg. Heel veel groetjes en een dikke kus van oma! Alle liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 20316

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: