'Potluck' - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu 'Potluck' - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

'Potluck'

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

16 Juli 2016 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

De rustdagen zijn toch ook wel welkom. Een paar dagen geleden ben ik met een ander Nederlands meisje de stad door geweest, eerst hebben we gebruncht in southbank met een soort froyo (frozen yoghurt). Later zijn we, aangezien het weer niet heel mooi was, naar een bioscoopje gegaan. Het was een klein zaaltje van maar zo'n 28 stoelen met tafeltjes erbij, je werd bediend in de zaal haha wat een luxe! We hebben 'me before you' gekeken een drama film, maar wel erg indrukwekkend.

Helaas is het de laatste paar dagen minder mooi weer, zo'n 17 graden en bewolkt. Daarom hebben we met de UvA studentes besloten om ons Gold Coast tripje te verzetten naar volgende week. Deze dames heb ik ondertussen ook ontmoet (behalve 1 die zich ergens noordelijk van Brisbane bevind). Het was erg leuk te horen wat zij allemaal gedaan hebben sinds ze hier zijn. Twee van de meiden, Emma en Madeleine, waren net de dag ervoor verhuisd. Ze wonen samen in een huis in West End, mooi dichtbij de stad! In dit huis hadden ze die avond een 'Potluck', wat inhoudt dat iedereen iets zou maken of meenemen voor het avondeten. Wij (Stephanie en ik) waren ook uitgenodigd door Emma en Madeleine, dus hadden we nacho's gemaakt en garlic bread. Ze wonen daar met 8 in een huis en iedereen had iemand meegenomen dus het was gezellig druk. Met een paar Engelsen, Nederlanders (wij) en Aussies, was het een erg leuke avond.

Gisteren met Emma en Madeleine naar Mt. Coot-tha gegaan, vanaf daar konden we over Brisbane kijken. Het was helaas vrij bewolkt dus we konden net Stradbroke Island niet zien. We zijn vanaf het uitzicht punt een wandeling naar beneden begonnen om uiteindelijk uit te komen bij de botanische tuinen. De Australische natuur is echt prachtig, ik voel me er erg prettig en wildlife spotten is fantastisch hier. Na door de botanische tuinen gewandeld te hebben zijn we maar weer opweg naar huis gegaan. In het donker weer thuis beland, aangezien het hier tegen 17 uur (5pm) al donker word.

Vandaag maar weer een dagje rust, boodschapjes doen en zelfs strijken :O haha. Groetjes aan iedereen! Später :)

• 16 Juli 2016 - 09:38

Henk:

Leuk weer te vernemen dat je al lekker ingeburgerd raakt, Lianne! Heerlijk dat je van alles onderneemt! Geniet nog lekker van je laatste vrije dagen en voor straks alvast veel succes in je colleges (wordt vast ook fun)!
    Enjoy!

• 16 Juli 2016 - 16:27