Waar te beginnen? - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Waar te beginnen? - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Waar te beginnen?

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

19 November 2019 | Singapore, Singapore

Hee Allemaal,

Het is wel weer een tijd geleden hè.. Waar te beginnen?

Bij het begin maar denk ik. Afgelopen twee weken heb ik door India gereisd met een collega ter gelegenheid van de bruiloft van een Indiaase vriendin en oud-collega. Wat een avontuur!

Na alle drukte op het werk was ik toch wel behoorlijk toe aan een beetje vakantie! Om het even uit te leggen aan diegene die niet zoveel mee krijgt van mijn leven hier. Het lab waarin ik mijn PhD doe gaat verhuizen naar Melbourne, zo'n 2000km naar het zuiden, dat betekend dat ik dat ook moet. Deze verhuizing brengt enorm veel stress met zich mee, niet alleen persoonlijk maar vooral ook op het werk. Omdat we daar niet direct een opgezet laboratorium zullen hebben moeten we nu proberen al het labwerk af te krijgen voor het einde van het jaar, dat is nogal wat. Daarbij ondervinden alle leden en de leider van het lab natuurlijk ook de nodige persoonlijke stress van zo'n verhuizing. Ik zag en zie er nog steeds wel tegen op. Ik had toch wel bewust gekozen voor Brisbane en niet voor Melbourne, ik ben niet zo'n stadspersoon en Melbourne is toch wel een erg grote stad waar ik weer helemaal opnieuw moet beginnen, maar het bied wel weer betere baankansen. We zullen zien hoe dat loopt. Allereerst... Vakantie!!!

Dag 1 Singapore
Zo al het werk gedelegeerd voor deze periode en op naar het vliegveld, vrijheid, blijheid en lust voor een avontuur. Ik had m'n vlucht zo geboekt dat ik eerst een dagje in Singapore zou spenderen. Daar aangekomen kwam ik erachter dat ze vanuit het vliegveld een tour organiseerden door de stad waarbij je ook makkelijker door de douane heen en weer loodsen. Dat klonk wel goed en nog gratis ook! Wat kun je als Nederlander nog meer willen. Daar dus maar heen gegaan en een nummertje opgehaald, alles is erg goed geregeld in Singapore en ze zijn behoorlijk strikt in de regeltjes.

Eenmaal in de bus werd ons nog voor de 8e keer duidelijk gemaakt dat we niet in de bus mochten eten omdat ze dan in de problemen zouden komen met de overheid, die de bustour bekostigd. Er was een nieuwe chauffeur die bij de eerste slagboom vast kwam te staan haha. Hij was iets te ver gereden en de slagboom wou omhoog maar zat vast achter de spiegel van de bus. Sneu voor de jongeman die zo z'n best deed. Na zo'n 10 minuten puzzelen waren we alweer onderweg. Singapore is een kleine stadstaat, van zo'n 50 bij 27 km. Er wonen ondertussen wel zo'n 5.7 miljoen mensen. Het staat er dan ook vol met grote flats, allemaal zo'n 180 meter hoog en sfeerloos. Ze kunnen niet hoger bouwen in verband met het vliegveld dat dichtbij ligt. Ik zou er niet kunnen wonen! Bizar om te denken dat een van mijn collegas er praktisch is opgegroeid. In de stad mengt modern moeiteloos met oude architectuur en cultuur. We kregen veel te horen over de historie van Singapore en hoe het in vrij korte tijd is uitgegroeit tot zo'n wereldstad. Indrukwekkend, bijna een blik in de toekomst als de bevolkingsgroei van de wereld zo blijft doorzetten en mensen gedwongen worden in de grotere steden te werken en leven. Na zo'n 2.5 uur waren we alweer terug op het vliegveld. Netjes optijd voor mijn volgende vlucht naar Delhi! Het contrast kan haast niet groter. Spannend en opwindend! Ik heb er zin in.

Binnenkort meer, dan over de reis door India.

Veel liefs,
Lianne

ps. Sorry voor de spellingsfouten... Hier heb ik geen spelcheck en m'n Nederlands gaat toch wel wat achteruit.

  • 04 December 2019 - 11:53

    Hrry Twente Fan:

    Wat leuk om weer van je te horen !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

India

Reis ter ere van de bruiloft van Arya

Recente Reisverslagen:

24 December 2019

Officiele vrouwen (Fatehpur Sikri)

23 November 2019

Amber Fort - Jaipur

22 November 2019

The Speech

21 November 2019

Pushkar

20 November 2019

De chaos genaamd Delhi
Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 19964

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: