Bezichtigingen - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Bezichtigingen - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Bezichtigingen

Blijf op de hoogte en volg Lianne

04 Juli 2022 | Verenigd Koninkrijk, York

Het weekend bijna uitgezeten. We hebben toch best veel stress, hoe belangrijk is een huisje wel niet. Over anderhalf week begin ik al met m'n nieuwe baan! Spannend.

Maandag dan eindelijk de eerste bezichtigingen, meteen vier op een dag, al fietsend heen en weer door York. Gelukkig is dat fietsen hier goed te doen en lijkt de enige echte heuvel zich op de universiteit te begeven. Het eerste huis sprak me ook meteen het meeste aan, een kleine bungalow (met tuintje!) in het noorden van York. Mooi modern van binnen en als enige minpunt dat het niet heel groot is (41m2). Dit huisje was ook al vrijwel direct beschikbaar, dat helpt natuurlijk ook. Daar meteen maar even op geschreven, fingers crossed. Er zouden na ons nog 4 mensen komen kijken, een daarvan kwamen we al tegen toen we het huisje weer uitliepen. We spraken nog even na en de wat oudere man kwam ook al best snel weer naar buiten en zei dat hij geen concurrentie was. Opluchting, alweer een minder. Op naar de volgende bezichtiging, al weg fietsend spraken we een oud koppel dat verderop in de straat woonde. Met moeite te verstaan door dat uiterst zware accent. Wel erg vriendelijke mensen.

De volgende bezichtiging duurde nog even dus we zijn maar even een scone gaan eten in de stad. Een paar uur na het inleveren van m'n applicatie en het bezichtigen kreeg ik al een telefoontje! De landlord wou me graag in z'n bungalowtje hebben! Dat ging snel!! Nu nog door het hele process van referencing en credit checks. Dit klinkt veelbelovend, maar laten we nog niet te vroeg juichen!

De volgende twee huizen waren echt oude rijtjeshuizen. Deze zijn best smal, met ook een erg smalle voordeur. Vanbinnen zijn ze gelukkig niet zo oud als van buiten, maar het feit dat dit soort huizen nogal gehorig kunnen zijn en de relatief slechte staat deed me toch besluiten hier niet voor te gaan.

Tussendoor hadden we nog een bezichtiging bij een appartement, daar was een pasgeboren baby'tje. Ik kan me moeilijk voorstellen hoe pittig dat zou zijn om onder die omstandigheden te moeten of willen verhuizen. Veel appartementen hier zijn behoorlijk donker, dus ook voor deze niet voor gegaan. Fingers crossed voor de bungalow. Woensdag en donderdag nog een aantal bezichtigingen gepland. We gaan zien wat het gaat worden!