Ode aan mijn lieve tante - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Ode aan mijn lieve tante - Reisverslag uit York, Verenigd Koninkrijk van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Ode aan mijn lieve tante

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

18 Juni 2023 | Verenigd Koninkrijk, York

M'n meest trouwe blog lezer, de reden waarom deze blog nog af en toe wordt geschreven, de reden waarom ik zo nu en dan kaartjes naar Nederland stuurde. M'n lieve tante, Marion, die, ookal heb ik dat niet altijd in woorden uitgedrukt, enorm veel voor me betekend. M'n lieve sterke tante die altijd mooie verhalen had en ook atlijd een stevige mening. M'n lieve, sterke en zorgzame tante die er altijd was, zo niet in persoon dan in gedachten. Voor wie wij niet alleen als petekinderen golden maar ook eigen voelden. Tante worstje, zoals we je ook wel noemden omdat we altijd cocktail worstjes met mosterd kregen als we op bezoek kwamen. Met wie we vele mooie (kerst)dagen hebben mogen spenderen. Elk jaar keek ik al maanden van te voren uit naar ons samenzijn. Niet alleen feestdagen vanwege de dagen zelf, maar vooral omdat we samen kwamen. Hoe vaak ik ook afscheid van je heb genomen over de jaren, ik heb altijd nog weer het geluk gehad dat je het vol bleef houden. Tijdens en tussen mijn avonturen door kon ik je toch weer altijd opzoeken met mijn moeder en met een stukje appeltaart of aardbeitjes. Die dagen koester ik. Helaas was het nu toch echt zover, maar gelukkig kon je zelf die beslissing nemen en ondanks alles onder eigen voorwaarden gaan. Het doet me erg goed dat m'n lieve neven goed afscheid van je hebben kunnen nemen. Het spijt me dat ik jullie niet van dichtbij kan steunen, maar ik hoop dat jullie weten dat ik er op afstand voor jullie ben en ik gedachten bij jullie ben.

Een sterke en overtuigde beslissing zoals we dat van je gewend zijn. Lieve tante ik ga je zo ontzettend veel missen, maar vind wel rust in de wetenschap dat dit je eigen en begrijpelijke beslissing was. De herinneringen blijven voor altijd, net zoals de lessen die ik van je heb mogen leren. Ik kijk nog steeds naar je op, hoe je zo sterk in schoenen stond en nooit met je liet sollen. Ik heb ongelofelijk veel geluk gehad je te mogen kennen en je nichtje te mogen zijn.

Lieve tante, ik hou enorm veel van je, dat zal nooit veranderen.

(Bedankt Merlin voor de mooie foto)


  • 18 Juni 2023 - 23:57

    Merlin:

    [e-2764][e-2764][e-2764][e-2764] mooi geschreven Lian! Ze zal nooi vergeten worden.


  • 19 Juni 2023 - 11:38

    Dad:

    Een mooie weergave recht uit je hart Lianne, en ik deel je gevoelens. Heel veel sterkte!


  • 20 Juni 2023 - 03:22

    Raoul:

    prachtig verhaal Lianne. Ze was echt gek op je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, York

Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 57
Totaal aantal bezoekers 20034

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: