Splendour in the Grass, Collaborators en NOS op 3 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Splendour in the Grass, Collaborators en NOS op 3 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Splendour in the Grass, Collaborators en NOS op 3

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

02 Augustus 2017 | Australië, Brisbane

Hoi hoi allemaal!

Sorry dat ik zo lang niet van me heb laten horen, ik had echt geen tijd/energie.

De 14e (een hele poos geleden alweer) ben ik alleen naar een indie muziek feest gegaan in de stad. Ik had al vrij vroeg een kaartje gekocht en wel wat mensen gevraagd, maar zoals verwacht kwamen die er laat achter dat ze eignelijk wel wilden maar toen was het uitverkocht. Het feest was erg leuk en erg goede muziek eindelijk! haha. Daar twee australische zussen ontmoet en met hen opgetrokken, erg gezellig.

Na een 2 dagen hard werken bij QIMR daarna hard werken op Splendour in the Grass een muziek festival waar ik met mijn oude huisgenootje vrijwillgers werk heb gedaan! Het was erg gezellig en hard werken, maar het wel waard. Gratis naar vele goede acts kunnen luisteren en met heel veel geluk weinig tijdens favoriete artiesten hoeven werken. Veel gekkigheid tegengekomen op het festival en de omgeving was niet zoals ik die bij een festival gewend was.

Het was net boven Byron Bay gelegen en daar zijn we ook een ochtend naartoe gegaan. Heerlijke stranden, al is het hier winter. Opweg naar Byron Bay vanuit het noorden, loopt een fietspad langs de snelweg. Er is geen vluchtstrook, maar er is wel dat fietspad, niets anders dan een lijn op de weg. Als er dan een inrit is, dan moet de fietser over de inrit of uitrit oversteken, levensgevaarlijk! Er staan dan borden langs de weg dat ze goed moeten uitkijken en voorzichtig moeten oversteken. Geen wonder dat hier een helm verplicht is haha.

Ze waren erg streng op drugs bij het festival en ik heb meerdere mensen gezien die werden opgepakt en geen leuke tijd tegemoet zouden gaan. Er waren zelfs in de late middag en avond drugshonden bij alle ingangen en een legal advice stand. Toch zagen we in de middag in het midden van de menigte (bij een podium), twee meisjes lijntjes maken op hun Iphone.. man man man..

Veel meisjes/vrouwen liepen bijna naakt rond, wat niet in de preutse cultuur thuis hoort. Overdag was het vaak zo'n 25 graden maar wanneer de zon ondergaat wordt het al snel zo'n 6-10 graden. Vrouwen met alleen stikkers en een broekje raakten haast onderkoelt! In de nachten was het ook moeilijk slapen in de kou, dat verwacht je misschien niet helemaal bij Australië maar hier kan het s nachts toch echt koud worden in het midden van de winter.

Op Splendour hadden ze gewoon 2 Nederlandse voedsel kraampjes, met vooral poffertjes.. niet te geloven haha, niet wat gehaald though.

Maandag nog gezellig met Karina afgesproken, dat is altijd gezellig! Er was 'Dutch week' bij de Aldi dus daar hebben we maar even ingeslagen. Dropjes, hagelslag en gevulde speculaas, heerlijk genieten!

Donderdag was ik zelf even het proefkonijn. In het lab naast ons werken ze met menselijke samples. Ze hadden menselijke T cellen nodig (witte bloedcellen) om die te testen en de beste modificeren ze genetisch. Zo kwamen ze bij ons rond vragen of iemand 30 mL bloed kon missen en of ze het mochten gebruiken. Na een uurtje hadden ze de nodige 10 mensen opgertrommeld, waaronder ik. Zo lever ik niet alleen bij aan de wetenschap door het zelf te beoefenen, maar mag ik ook af en toe zelf het onderwerp zijn haha. Ik wordt nog op de hoogte gehouden of mijn cellen gemodificeerd gaan worden. (voor de biomed onder ons, ze gaan CRISPR gebruiken, erg interessant dat is nog niet veel gedaan op T cellen).

Tussen alle drukte door nog weten te schoon te maken. In het weekend moest ik helaas beide dagen werken.. Tja wetenschap...

Maandag kwamen onze collaborators uit Sydney over voor een dagje om met ons in person te overleggen over experimenten en om te vieren dat er recentelijk vanuit beide groepen een paper is gepubliceerd! Daarom ook wezen lunchen met hen. Ik runde ondertussen een experiment dus het was stressen, maar uiteindelijk ging alles goed!

Gisteren een 'Take Down' gedaan weer, dat zijn altijd lange dagen en zo heb ik gisteren ook 15 uur achter elkaar gewerkt.. pfoeh wat een werk.. Maar het blijft interessant, heb wat foutjes gemaakt maar dat hoort erbij, uiteindelijk ziet de data er wel goed uit. Het experiment eindigt morgen en maandag begint de nieuwe alweer, eentje die niet per se in mijn project past maar waardoor ik hopelijk wel snel op een paper kan komen!

In de avond kreeg ik opeens een berichtje van een NOS redactrice of ik haar kon helpen met een artikel. Dat zocht ik natuurlijk eerst even uit, is ze wel echt een redactrice? Ja dat leek wel te kloppen, natuurlijk wil ik dan wel helpen. Het ging over het onderzoek dat pas naar buiten is gekomen over seksuele intimidatie onder Australische studenten, daar heb ik gelukkig nooit iets van gemerkt! (mocht iemand het artikel willen lezen het staat onder NOS buitenland of NOS op 3).

Ondertussen ben ik al sinds Splendour best wel ziekig. Veel aan het hoesten en niezen. Hopelijk is het snel over. Het lijkt wel de goede kant op te gaan.

Ondanks de grote werkdruk deze dagen heb ik wel een leuke trip gepland met Naomi (een Nederlandse). We gaan Zaterdag als het goed is met bultrugwalvissen snorkelen! Dat lijkt me echt heel gaaf!

Ik schrijf hopelijk snel weer iets, sorry dat ik jullie heb laten wachten.

Groetjes en G'day,
Lianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 19915

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: