March for Science, Anzac lunch en nieuwe dutchies - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu March for Science, Anzac lunch en nieuwe dutchies - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

March for Science, Anzac lunch en nieuwe dutchies

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

29 April 2017 | Australië, Brisbane

Hoi allemaal,


Vrijdag heb ik een stel leuke nieuwe dutchies ontmoet! Via facebook afgesproken in de stad om te meeten. Het was erg gezellig en we blijven nu ook meeten, top gezelschap.
Afgelopen zaterdag was de March for Science gaande, met een aantal anderen van QIMR hebben we meegelopen en onze steun betuigd. Eenmaal thuis maar even gedut want het is een drukke tijd geweest. 'S avonds met dezelfde dutchies en nog weer een nieuwe wezen BBQen in een park in de stad. Echt erg gezellig en wat een toeval! Twee van hen doen ook een stage die te maken heeft met medisch onderzoek.
Zondag had ik met Arya, een Indische collega, gelasergamed en gebowld. Ze ging als een Koningin midden in het speelveld op een autostoel zitten haha wat een held.

Maandag maar weer aan het werk natuurlijk, maar dinsdag was een vrije dag vanwege Anzac day, een soort herdenkingsdag voor Australische en Nieuw Zeelandse veteranen. Ik moest in de ochtend nog even werken op stage, maar daarna ben ik met mijn huisgenootje naar haar grootouders gegaan waar ik uitgenodigd was voor een lunch. Echt geweldig, beide waren ongeveer 84 jaar oud en de vrouw was erg bij de tijd. We hebben over de Australische geschiedenis gepraat, maar ook over wat er tegenwoordig in de wereld om gaat. Gelukkig heb ik wat training gehad in het verstaan van het aussie accent! Een soort familiemomentje wat ik dan hier toch ook wel behoorlijk mis.

Dinsdag was het ook World Malaria day, dit hebben we op het werk 'gevierd' met de 'Big Sweat!' een evenement binnen QIMR dat we met ons lab hadden opgezet, de andere 3 malaria labs hebben we erbij betrokken en we hebben van 8-17 uur, aflossend gefietst op een steady bike. Iedereen ongeveer een half uur, best lekker even zo fietsen (zonder heuvels!). Ook nog 325 dollar op kunnen halen voor met pesticiden behandelde klamboes!

Jasmin had haar experiment woensdag en dit was een 'overnight experiment'. Dat houdt in dat het voor minimaal 24 uur doorgaat, in dit geval 72 uur. Ik heb samen met Arya de avond en vroege ochtend tijdstippen gedaan en vandaag (zaterdag). Tja zo zitten er natuurlijk ook downsides aan het werken met dieren en leven. Zo is helaas ook een van mijn muizen die ik nodig heb overleden gisteren. Niets aan te doen, maar het blijft balen en zielig, deze muis had ook geen immuunsysteem.

Vanaf maandag, in de late avond, begint mijn overnachtelijke experiment dat 40 uur duurt. Dat wordt heftig aangezien ik natuurlijk zelf het tijdstip moet doen midden in de nacht. Spannend en interessant.

Gisteravond nog even Koningsdag gevierd (incl polonaise). Super gezellig en een hele bar vol Nederlanders en vrij veel internationals, waarvan sommige zich afvroegen wat er toch in godsnaam gaande was haha. Natuurlijk ook genoten van een echte frikandel speciaal. Ik verbaasde mezelf over hoeveel contacten ik nu heb in Brisbane en dat voelt toch ook wel weer erg goed. Een fantastisch feest gehad en helaas vanmiddag weer naar het werk geweest.. Je kunt niet alles hebben. Het weer is hier nog altijd echt heel goed, m'n collegas zijn nu al bijna een week lichtelijk aan het klagen over de 'kou' hahaha ze hebben geen idee.

Hopelijk komt de lente er daar snel door! Hebben jullie ook een fijne koningsdag gehad? Iedereen alvast een goede herdenkings en bevrijdingsdag gewenst!!

Beijos (Kusjes, ja ja een beetje portugees geleerd van m'n collega :P)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 19969

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: