Experimenten, Cycloon en Bindi Irwin - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Experimenten, Cycloon en Bindi Irwin - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Experimenten, Cycloon en Bindi Irwin

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

17 April 2017 | Australië, Brisbane

Hoi hoi,

Pfoeh dat is alweer een tijd geleden! Sorry dat ik zo lang niet wat van me heb laten horen.

Pas geleden kwamen de overblijfselen van Cycloon Debbie langs. Veel waarschuwingen van de staat en de gemeente gingen rond en eenmaal op het werk dachten ze erover om het instituut voor de dag te sluiten, toch een stuk heftiger dan ik had verwacht. De hele stad lag stil, alles was dicht en vanaf 12 uur reed er geen openbaar vervoer meer. Mijn huis ligt in overstromings gebied dus dat was even spannend, maar uiteindelijk viel alles gelukkig mee. Aan het begin van de dag kregen we bericht van de directeur dat iedereen naar huis zou gaan, maar wij moesten een experiment doen dus dat hebben we maar gedaan. Gelukkig ben ik veilig en ongedeerd terug gekomen.

Het jaarlijkse labuitje is weer geweest, leuk! Met het lab de stad in, maar ook vergaderen en alles op een rijtje zetten. Van plek naar plek in de stad en zo ook nieuwe cafetjes leren kennen.

In het huis is het inmiddels redelijk rustig, een van mijn huisgenoten is niet erg sociaal, maar na een goed gesprek lijkt hij het toch rustiger aan te doen. Verder kan ik goed opschieten met de kiwi/aussie die hier ook woont. Daarnaast hebben we nog de typisch Australische 'huisdieren', er leeft een baby gekko in m'n kamer al zon 1.5 week, er woont een baby bushturkey in de tuin en in de garage woont Murphy de possum. Super schattig allemaal :)

De afgelopen weekenden eigenlijk ook wel veel gewerkt.. 2 weekenden geleden moest ik elke dag mijn muizen checken omdat deze geen immuunsysteem hadden en ik ze had geinfecteerd met Malaria voor een experiment, ik had ze wel een specifieke malaria immuuncel gegeven. Het nadeel van het werken met dieren en leven. Het heeft nooit een goede timing haha. Afgelopen weekend op zaterdag van 9 uur 's ochtends tot 3 uur 's nachts gewerkt. pfoeh! Op mijn weg naar huis nog op mn bek gegaan haha kon er gelukkig zelf ook wel om lachen. Een lang experiment wat gelukkig erg goed uitpakte! Daarna zondag ook nog even gewerkt (en gebeten door een muis..), tja onderzoek is niet altijd een sprookje helaas.

Gelukkig dit weekend wel een lang weekend helemaal vrij, een leuke camping trip in de planning die helaas niet doorging. Daarna vrij weinig kunnen doen helaas. Maar vandaag nog wel lekker zo'n 10km in de stad langs de rivier gewandeld, echt heerlijk even.

Afgelopen woensdag was er een Steve Irwin memorial avond, waarbij voorlichtingen werden gegeven door conservatie biologen. Dat was erg interessant, tot mijn verbazing was Bindi Irwin er ook, ze was een stuk kleiner dan ik had verwacht!

Zo heb ik wel weer even genoeg verteld voor nu haha volgende keer zal ik er minder lang over doen, spreek jullie snel weer. Ik hoop dat iedereen een mooi paasfeest heeft gehad!

Geniet van jullie vrije dagje nog en tot snel.
Groetjes Lianne

  • 18 April 2017 - 22:53

    Martine:

    Hi Lianne,

    Leuk weer wat van je te horen.
    Je beleeft behoorlijk wat in Australie
    Ik heb effe opgezocht wie Bindi is, haar lengte stond er ook bij, 1.5 meter. Een fijne Tijd!

    Lieve groet, Martine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 19945

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: