Tweede week stage - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Tweede week stage - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Tweede week stage

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

19 Februari 2017 | Australië, Brisbane

Hoi allemaal,

Deze week ging voor mijn gevoel super snel!

Maandag na een lange dag werken in het lab, heerlijk gegeten wat mijn lieve aussie huisgenootje voor ons had gekookt! Wat een schat is het, morgen aan mij de beurt om voor ons te koken.
Dinsdag tot 18.30 doorgewerkt, wel een erg lange dag, maar de tijd ging snel en ik mocht zelf een phenotyping experiment doen, waarbij we testen of de muizen de juiste cellen hebben die wij later weer kunnen gebruiken voor onderzoek.
Woensdag avond met Tessa, een exchange student van de UvA, in West End gaan eten, ze was de dag daarvoor geland en begint net haar Brisbane avontuur. We hebben veel over onze ervaringen gepraat en zijn nog even Southbank over gelopen waar we nog een tijd met twee vriendelijke jongens, die ons aanspraken op straat, hebben gepraat. Een erg leuke avond! Maar het was wel een beetje later geworden dan gepland, dat betekend weinig slaap, dat moet ik in het weekend maar weer inhalen.
De rest van de dagen vooral veel elearning gedaan voor FACS en animal handling. Ook veel literatuur moeten lezen wat dan weer saaier is, maar ik krijg steeds meer verantwoordelijkheden en deze week ga ik met mijn begeleider praten over mijn eigen experimentele opzet, spannend en leuk! Aanstaande dinsdag heb ik samen met Jasmin een overnachtelijk experiment. Ik heb echt gigantisch veel respect voor haar! Zij doet een PhD terwijl ze ondertussen voor 2 jonge kinderen zorgt.

Dit weekend heb ik veel met mensen afgesproken, super leuk zelfs even gebeld met een andere dutchie hier. Zaterdag heb ik de andere UvA studenten ontmoet die hier hun exchange avontuur tegemoet gaan, wel leuk om die sfeer weer even te voelen. Die avond nog met m'n Indische collega naar de chocolade bar gegaan :3 Super lekker en erg gezellig, heb veel bijgeleerd over de Indische cultuur en veel gelachen.

Vandaag ben ik met Tessa naar de bioscoop gegaan (La la land gekeken), omdat het vanaf een uur of 13 stormt. De film was leuk en de middag was zeker geslaagd. Nu weer thuis en straks maar op tijd naar bed, want er komt weer een volle week aan.

Iedereen die een krokusvakantie heeft, fijne vakantie! Voor de anderen een goede week weer.

Groetjes vanuit het nog altijd heerlijke Brisbane

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 19942

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: