Examens, visum en vooruit feesten op de reis! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Examens, visum en vooruit feesten op de reis! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Examens, visum en vooruit feesten op de reis!

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

15 November 2016 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Allereerst goed nieuws!! Ik heb net mijn visum gekregen voor m'n stage, wat een opluchting. Morgen nog even langs het instituut, spannend!

Eerste examenweek zit erop! Drie examens gehad en alle vakken tot nu toe wel gehaald denk ik al zullen de cijfers m'n gemiddelde geen goed doen.. Na het eerste examen lekker geluncht, nouja eerder ontbeten, met een stel andere uitwisselings studenten dat is ook wel erg welkom na het vele leren op m'n kamertje. Deze week was het erg warm, vaak zo'n 38 graden overdag, dat maakt leren best lastig.

Woensdag had een Canadese het 'last supper' georganiseerd waar we met zo'n 20 uitwisselingsstudenten van over de hele wereld nog een laatste keer gingen dineren voordat iedereen een andere kant op gaat of zelfs al naar huis, kun je het je voorstellen haha. De laatste paar weken wel wat meer last gehad van heimwee, hoort er ook bij, ik ben super blij dat ik nog contact kan houden met iedereen in Nederland! Jullie betekenen erg veel voor me en weet dat ik jullie erg waardeer :).

Nog twee examens te gaan, waar ik het leren erg van aan het uitstellen ben... oeps. Maarja, ik ben zoals je je wellicht kan voorstellen wel een beetje klaar met leren onderhand. Toch nog maar even mijn best doen hier, maar vanmiddag eerst met Laura, een Nederlandse die hier aan een andere universiteit studeert, gezellig lunchen voor de laatste keer in Australië. Zij vertrekt binnenkort.

Afgelopen zondag werd er sinterkerst gevierd in Oldenzaal, dus ik ben opgebleven tot zo ongeveer half 2 's nachts om met ze te kunnen skypen. Wat maakt dat me gelukkig, om de familie weer bij elkaar te zien en om hun stemmen te horen!

Vrijdag de laatste 2 examens dat wordt een volle dag.. Dan zondag ochtend in het vliegtuig naar Christchruch, hostel bij het vliegveld en dan de volgende ochtend met de bus 9 uur naar Queenstown waar ik de rest zal meeten. Zin in, na Nieuw-Zeeland m'n ouders opzoeken weer in Australië! Daar kan ik niet meer op wachten.

Groetjes aan iedereen, geniet van de kou. Liefs uit Brissy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 19928

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: