Studeren en examens - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Studeren en examens - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Studeren en examens

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

07 November 2016 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal vanuit het erg warme Brisbane,

Afgelopen maandag het laatste feestje gehad van QUEST, een end of semester halloween feestje. Dat was erg leuk, iedereen had meer moeite gedaan voor een kostuum dan ik dacht.

Dinsdag met mijn vermoeide hoofd naar het revision practicum gegaan van Parasitologie. Daar alle parasieten nog een keer bekeken en thuis weer aan de studie gegaan. Ondertussen was ik deze week alleen thuis, Tessa kwam af en toe even langs, dat was opzich wel handig voor de studie.

Woensdag de hele dag aan het leren geslagen.. pfoeh.
Donderdag, geluncht met Laura een Nederlandse die ik hier heb ontmoet en die hier aan een andere universiteit studeert. Zij gaat binnenkort terug naar Nederland. Het was erg gezellig weer bij te praten en even niet aan de studie te zijn.

Vrijdag, weer veel geleerd. Zaterdag, leren. Zondag, leren. Tussendoor nog wat geskyped :). Ik merk wel dat ik de mensen thuis nu steeds meer ga missen, vooral ook omdat ik veel thuis zit en de meeste mensen met wie ik hier optrek binnenkort vertrekken.

Maandag, vandaag mijn eerste examen gehad, waar ze hadden belooft dat we een paar multiple choice questions zouden krijgen die we niet kregen. Ik ga ervan uit dat ik het wel gehaald heb, ik was een half uur te vroeg klaar. Een goed begin opzich, nog 4 examens te gaan..
Daarna lekker naar Nieuw-Zeeland waar ik met Daan en 3 andere Nederlandse meisjes ga rondreizen, daarna door naar Melbourne en naar mijn ouders! Daar kan ik enorm naar uitkijken, volgende week nog een bezoekje brengen aan mijn stage adres, waar ik een meer immunologische stage mag gaan doen aangezien er onverwachts toch funding is gekomen! :D Ook kreeg ik deze week te horen dat ik een mooie financiële compensatie voor mijn stage kan krijgen, dat scheelt enorm in het hier kunnen blijven wonen. Ik heb er vertrouwen in dat ook dat weer een mooie tijd gaat worden. Hopelijk krijg ik snel mijn visum dan is die zorg ook over.

Ondertussen kan ik gelukkig nog erg genieten van het hier zijn en mijn prachtige omgeving. De afgelopen dagen wordt het hier steeds warmer (zo'n 35 graden) wat het leren moeilijker maakt. Wat het leren nog moeilijker maakt is dat er een nestje noisy miners in mijn tuin zit die ik vanuit mijn raam erg goed kan zien, wat een schatjes.

Geniet van de mooie herfstkleuren daar zolang dat kan en de natte sneeuw binnenkort?
Groetjes, Lianne

  • 07 November 2016 - 17:18

    Harry:

    Ben je nog ene Maxima en Alex beter bekend als P. Pils, tegengekomen in het nachtleven van Brisbane ?

  • 07 November 2016 - 23:40

    Lianne Lansink:

    Haha nee helaas niet. Moet ook eerlijk bekennen dat ik ze niet heb opgezocht hier in Brisbane ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 19921

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: