Pech, pech en veel geluk en pech - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Pech, pech en veel geluk en pech - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Pech, pech en veel geluk en pech

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

23 Oktober 2016 | Australië, Brisbane

Hoi hoi,

Maandag... tja.. Een dag op de uni van 8 tot 17 uur, die laatste 2 uur stonden niet in de planning maar waren inhaal colleges. Toen ik naar mijn fiets liep zag het erg donker in de lucht. Snel op de fiets gestapt en weggefietst, helaas niet de bui vooruit kunnen fietsen. Ik heb geprobeerd te schuilen in een bushokje maar werd net zo nat als buiten het bushokje.. Er stond een laag van minimaal 15cm water op de straten, het waren rivieren geworden. Eenmaal thuis kon ik al min kleding uitwringen waarna ik het bad bijna vol had haha. Helaas heeft mijn telefoon dit niet zo gewaardeerd en is op het moment niet functioneel. Gelukkig overleefde mijn laptop wel, al was hij wel een beetje nat geworden.

Dinsdag, mijn pech regen was nog niet voorbij. Alles vergeten wat ik maar kon vergeten dus tussen de lessen maar even snel naar huis. Toen zonder helm naar de uni gefietst en alsnog ook mijn practicum handleiding vergeten. Heerlijk bezig.. haha.

De rest van de week ging gelukkig beter, woensdag had ik een gesprek gepland staan met het labhoofd waar ik misschien een stage kon krijgen. Ik heb een stage!! :D Zo blij mee, had het qua lab niet beter kunnen treffen. 6 februari begin ik daar, een stage van 8 maanden. Ik kom dus nog even niet terug naar Nederland, maar geen zorgen ik kom wel weer terug.

Donderdag, voor vandaag had ik een verslag deadline. Dat verslag was in de ochtend nog maar half af, eerste college dus maar geskipt en in 1.5 uur het verslag afgemaakt, we zullen zien wat dat oplevert haha. Perfectionisme even de deur uitgewezen.

Vrijdag, hard aan de studie en artikelen lezen voor mijn stage. Ook proberen mijn visum te regelen wat redelijk lastig blijkt te zijn. 'S avonds lekker pepernoten gebakken, die serieus echt goed gelukt waren! Als back-up ook monchou taart gemaakt. Zonder telefoon de stad door om bij Emma thuis te komen was wel even spannend haha, maar allemaal gelukt en overleefd.

Zaterdag, weer hard aan de studie en een beetje Lord of the Rings gekeken in voorbereiding voor mijn Nieuw-Zeeland reis! De artikelen afgelezen, erg complexe onderwerpen, maar hopelijk zijn er bij QIMR experts die me goed helpen.

Zondag, vandaag afgesproken met een Nederlandse die au-pair is in Brisbane maar volgende week vertrekt voor Melbourne. Ik was eerder met Karlijn en een paar andere nederlandse dames naar Lamington NP geweest en naar Surfer's Paradise en Coolangatta. We hebben frikandellen, kroketten en poffertjes gegeten van een echte nederlandse kraam! haha dat misten we beide wel. Het weer was niet geweldig dus daarna maar een film gekeken: 'Masterminds'. Wel grappige film maar geen topkwaliteit, wel erg gezellig!

Aankomende week alweer de laatste week van colleges!! Wat gaat dit allemaal razend snel zeg, goed voorbereiden voor de examens en hard aan de studie. Daarna lekker reizen daar kan ik ook wel naar uitkijken!
Volgend jaar aan de stage bij QIMR Berghofer, zo blij dat dat voor elkaar is!!

Hoop dat daar nog steeds alles goed gaat ondanks de kou :P

Warme groetjes vanuit Brissie

  • 23 Oktober 2016 - 11:25

    Martine:

    Hoi Lianne,

    Gefeliciteerd met je stage Plek!
    Je verslagen uit Nieuw Zeeland zullen we met nog meer belangstelling lezen omdat wij in februari 5 weken er zullen zijn. Ik heb nu the hobbit DVD in huis en ben mij een beetje aan het inlezen.
    Succes en plezier en een hartelijke groet van ons, Martine

  • 23 Oktober 2016 - 21:46

    Marionm:

    Hoi meis, hartelijk gefeliciteerd met je plek, had je al een app gestuurd maar is dus niet aangekomen.
    Heb je de tel al in een pak rijst gelegd een dag of 2? Vocht zou in de droge rijst trekken, proberen waard.
    Je gaat nu dus een hele drukke tijd krijgen en dan zit het "studeren"erop en kun je eindelijk eens de omgeving gaan verkennen, ha,ha. Krijgen we de volgende maanden ( tot je in febr. begint )nog wel de verslagen van je?
    Sterkte en veel succes de komende tijd en dikke kussen, Marion

  • 23 Oktober 2016 - 22:29

    Lianne Lansink:

    Bedankt allebei! Ja die rijst had ik geprobeerd maar heb de telefoon nu bij de maker kan het hopelijk vandaag weer ophalen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 19934

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: