Glasshouse Mountains en Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Glasshouse Mountains en Noosa - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Glasshouse Mountains en Noosa

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

10 Oktober 2016 | Australië, Noosa Heads

Hoi hoi,

Het einde van het semester komt nu echt in zicht en het maakt me een beetje bang, maar ik heb tegelijkertijd ook enorm veel zin om te gaan reizen. Hopelijk heb ik snel uitsluitsel over mijn stage, heb er opzich wel vertrouwen in.

Glasshouse Mountains
Zondag naar de Glasshouse Mountains gegaan tussen Brisbane en de Sunshine Coast. Samen met Maximillian (ja een duitser) en Stephanie, het was echt ouderwets lachen en grappen uithalen. Eerst uitgestapt bij een station in de middle of nowhere, Beerburrum. Vanuit dit station Mt Beerburrum opgelopen dat was behoorlijk stijl maar wel een mooie wandeling en fantastisch uitzicht! Bovenop even wat fruit gegeten, toen we terug liepen naar het station was het nog aardig vroeg. Ik had van te voren uitgezocht welke wandelingen in de Glasshouse Mountains waren, maar die waren allemaal niet te bereiken met het OV. We zijn maar met de trein een station verder gegaan naar het centrum van de Glasshouse Mountains. Daar hebben we bij een outback cafe fish&chips gegeten, erg lekker! Daarna zijn we naar de dichtsbijzijnde berg gelopen (zo'n 3 km) langs de weg. Daar aangekomen, bij Mount Ngungun, was er een mooie wandeling naar de top. Heb de anderen toch zover gekregen om dat nog te doen en het was het dubbel en dwars waard! Super mooi uitzicht met een ondergaande zon. In totaal zo'n 14 km gelopen die dag en ook moe maar voldaan in de trein terug naar huis. Vanaf deze dag kreeg ik een nieuwe bijnaam... Mama Lianne, omdat ik de tripjes regel en een beetje voor iedereen zorg.

De week weer naar de Uni geweest, redelijk rustig opgestart zo na de mid semester break. Ook geen hele week, aangezien maandag Queens birthday was (Queen Elizabeth II was niet echt jarig, maar ze vieren het hier gewoon wanneer het ze uitkomt). Donderdag een vis ontledings practicum gehad, erg interessant en stinkend! Het ging me verbazingwekkend goed af en we konden de anatomische structuren goed onderscheiden.

Noosa
Vrijdag ochtend alweer weg natuurlijk, hoe kan het ook anders. Opweg naar Noosa, met Stephanie, Emma, Madeleine en Holly. De laatste, Holly, is een Amerikaanse die we hebben ontmoet tijdens onze fieldtrips. Het was eigenlijk wel goed voor ons om het hele weekend zo veel mogelijk engels te blijven praten. Na een trein en bus reis van 4 uur kwamen we aan bij ons hostel. Dit was het party hostel van Noosa, we konden niet veel anders omdat de andere hostels vol zaten en daar verder alleen heel luxe resorts zijn. Het hostel was niet erg goed maar we hebben er wat van gemaakt. In Noosa waren opvallend veel Nederlanders, overal waar we liepen hoorden we Nederlands en kwamen we andere Nederlanders tegen. Vrijdag hebben we Main beach aangedaan, verder niet zoveel gedaan omdat we redelijk moe waren. Emma kwam wat later 's avonds aan, met z'n allen hebben we de hele avond op het strand gezeten. Het is zo'n magisch gevoel in het donker met maanlicht op de golven en een heldere sterrenhemel. De eerste nacht snurkte Holly heel erg maar we konden er wel om lachen en de tweede nacht ging ze stil de nacht door.

Zaterdag zijn we voor de grotere wandeling gegaan, naar Hells Gates op de noord punt van het nationale park. Een prachtige wandeling en we hadden veel geluk met het weer. Niet te veel mensen ook, wat ook wel prettig is. Bij Hells gates nog een Osprey gezien, een soort visarend. Door het nationaal park terug gewandeld, de dames werden wel redelijk vermoeid en waren na de wandeling wel even voor een paar dagen klaar met wandelen.. Oeps. In de middag zijn we nog naar het strand geweest, waar we lekker gingen afkoelen in de zee. Helaas m'n lens verloren in de heftige golven die dag, maar ik had in het hostel gelukkig mijn bril. Het is echt een paradijselijke plek die helaas wel vrij toerist georienteerd is.

We wouden bij de Laguna lookout in de avond fish&chips gaan halen want dat hadden we gelezen op tripadvisor. Toen we daar in het donker heen liepen kregen we door dat we over een weg moesten die compleet donker was en stil. Dat hebben we maar niet gedaan, we zijn naar een tentje gegaan in Noosa waar we heerlijk en redelijk goedkoop hebben gegeten.

Zondag, laatste dag alweer, wat gaat het toch allemaal snel! In de ochtend onze spullen gepakt en uitgecheckt. Na het ontbijt zijn Stephanie en Emma naar het strand gegaan en ik ben met de andere twee naar de Laguna lookout gewandeld, vanuit waar we over heel Noosa konden kijken en over zee. Je ziet het opeens heel anders als je het van bovenaf ziet. Het maakt me toch wel erg gelukkig dat ik de kans hier heb om al deze mooie plekken te bezoeken en dat ik dit mag meemaken!

Vanuit de Laguna Lookout zijn we verder gelopen naar het strand waar we Emma en Stephanie hebben opgezocht, de rest van de ochtend/middag op het strand gelegen, gelezen en gezwommen. Toch wel aardig verbrand.. Tegen 15 uur hebben we de bus terug gepakt, een aantal sliepen in de bus, moe maar voldaan. Tegen 19 uur eindelijk thuis waar ik nog snel wat heb gegeten een welverdiende douche heb gepakt en door naar bed, want de volgende ochtend alweer om 8 uur les. Die les heb ik nu net gehad, nog veel te regelen deze week en samenvatten moet ik ook maar eens mee verder.

Groetjes aan iedereen!!

• 10 Oktober 2016 - 20:19

Oma:

Ha Lianne,

Wat een ontzettend mooi verhaal weer van jou, en wat maak je ook wat mee. Pas nog goed op daar met al die dieren en afgronden. Wat fijn dat je zulke uitgebreide wandelingen maakt en zo geniet van de natuur daar.
    En wat heb je me een lieve brief gestuurd, die bewaar ik bij m'n bed. Nou, heel veel plezier weer daar en goed houden!

Veel liefs van oma!