Duiken en Straddie! (1) - Reisverslag uit Point Lookout, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Duiken en Straddie! (1) - Reisverslag uit Point Lookout, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Duiken en Straddie! (1)

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

29 Augustus 2016 | Australië, Point Lookout

Hallo allemaal, daar ben ik weer.

Het duiken was erg leuk en minder eng dan verwacht, met een knappe instructeur werd het nog minder eng haha. Een drukke week gehad met een presentatie over Zika en veel werk voor de boeg voor komende examens. Wellicht iets te laat begonnen, oeps.. Maar het komt wel goed. In de week nog een keer wezen wandelen met Teagan wat erg relaxed is tussendoor en zo zie ik ook wat meer van de omgeving. Dat houden we erin.

Afgelopen weekend naar North Stradbroke Island gegaan, zo'n 3 uur met het openbaar vervoer vanaf thuis. Samen met Stephanie een hostel geboekt en er een lekker weekendje uit van gemaakt! Dat kon ik wel even gebruiken na de drukte van uni. Aangekomen op Straddie hebben we de bus gepakt naar point lookout aan de noord/oost kant van het eiland waar ook ons hostel zat. We waren perongeluk een paar haltes te laat uitgestapt haha. We zijn via het strand terug gelopen wat een mooie wandeling was. In het hostel hadden we een 4 persoons vrouwen kamer wat lekker rustig was en gelukkig was het niet een uitgaansplek, point lookout.

Onze spullen gedropt bij het hostel en maar weer naar het strand getrokken. Daar een zandkasteel gebouwt (zie foto) en gefrisbee'd. Op de terug weg verse fish&chips gehaald, echt zo lekker en zo veel. De zonsondergang vanaf het strand bewonderd, daar leef je voor zulke mooie momenten. We liepen terug naar het hostel en hebben het niet te laat gemaakt. Onze kamergenote deed dat ook niet.

Zaterdag eruit en naar het stadje gelopen, het hele weekend wel flink wat afgelopen maar zeker geen verkeerde omgeving daarvoor. Bij het stadje zit een uitkijkpunt vanaf waar we groepen dolfijnen zagen zwemmen en ontelbaar veel walvissen voorbij hebben zien komen! Alle kanten van de walvissen gezien, veel sprongen hoog uit het water, bijzonder gezicht nog altijd, echt van kunnen genieten. Om 14 uur hadden we sandboarden geboekt. We werden opgehaald met een 4x4 truck door een Aboriginal man die het bedrijf runt. Hij bracht ons door de duinen naar een pracht plek met uitzicht op zee en walvissen. Sandboarden was echt super leuk, maar zeker ook uitputtend. We hadden wat gepraat met de Aboriginal man op de weg terug en hoe hij zijn bedrijf runt, echt een vriendelijke man met hard voor de zaak.

Uitgeput zijn we op het strand gaan zitten. Op de weg terug ook weer de zonsondergang bewonderd. Aan onze rechterkant was een grote storm en links waren de mooie kleuren van de zonsondergang. We zijn in de schemer terug gelopen naar het hostel over het strand, we waren nog net de storm voor. Die barste los toen we bij het hostel waren, lekker warm binnen. Spagetti gemaakt en garlic bread gegeten, veel te veel duitsers daar weer natuurlijk haha. We kwamen wat bekende gezichten tegen van de Uni en van Quest. Er waren ook wat oudere backpackers, waaronder een Schot die de slechtste grappen tapte en er zelf het hardste om moest lachen, wel een vriendelijke gozer. Hij ging kaarttrucs voor ons doen, dat was zeer indrukwekkend, waarschijnlijk heeft hij erg veel tijd gestoken in het leren van de trucs haha.

Volgende dag nog lekker naar het strand geweest en de gorge walk gedaan wat echt het 'tropisch eiland' plaatje compleet maakte. Prachtige uitzichten en natuurlijk weer dolfijnen en walvissen, ook wat wilde kangeroes dit keer. Op weg naar het strand (met onze tassen bij ons want we hadden al uitgecheckt) schrokken we ons kapot! Vlak achter ons schreeuwde die Schot opeens vanuit een auto haha, flauwe grappen er meteen weer bij. Wij dachten dat die door de alcohol kwamen die ze dronken, maar blijkbaar niet, wel briljant. Ze hadden ons een lift gegeven naar de start van de gorge walk.

*wordt vervolgt, ik heb nu les* Later :)