Gold Coast, Surfers Paradise en de eerste lessen - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Gold Coast, Surfers Paradise en de eerste lessen - Reisverslag uit Gold Coast, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Gold Coast, Surfers Paradise en de eerste lessen

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

28 Juli 2016 | Australië, Gold Coast

Hallo lieve allemaal, zijn jullie al lekker van jullie vakanties aan het genieten?

Het tripje naar Gold Coast was geweldig! Heerlijk weer gehad en een goede airbnb. Lekker op het strand gezeten en uit eten geweest, verse Snapper gegeten. Wel nog verbrand helaas, na twee keer smeren op de dag met factor 50+ in de winter... Verder was het helemaal top!

Zaterdag avond voor het eerst echt uit geweest met de studentenvereniging voor exchange studenten. Daar weer veel mensen ontmoet en gesproken met die die ik al had ontmoet. Er waren ook een stel jongens uit Newcastle waarbij ik even moeite had ze te verstaan (stel je zo'n Geordie Shore accent voor). Zondag lekker rustig aan gedaan daarna.

En toen was het dan zover, echt beginnen aan de Uni hier. Pfoeh met gemixte gevoelens begonnen, was enorm benieuwd naar de vakken maar had ook nog wel lekker een vakantie gevoel. Maandag om 6.50 uur aangekomen op de uni, ja ja veeel te vroeg, maar dat was om kaarten te kunnen bemachtigen voor de Byron Bay trip (aankomend weekend). De eerste mensen stonden al in die rij om 5.30 uur. Ik heb m'n kaartje kunnen bemachtigen gelukkig dus morgen begint dat avontuur. Ondertussen had ik m'n eerste college gemist.. Oeps ':) Gelukkig kan ik die terugkijken op blackboard. De eerste dag had ik meteen al mijn vakken gehad.

Microbiologie gaat meteen hard van start en is tegelijkertijd erg interessant en uitdagend. Parasitologie heeft een geweldig enthousiaste grappen makende docent. Hiervan heb ik ook mijn eerste practicum al gehad waarbij we crayfish (een soort kleine kreeft) moesten ontleden op zoek naar levende parasieten. Dat was erg interessant al moest ik wel even wennen aan het lab, ik heb een Aussie labpartner die erg veel praat haha, maar wel een aardige gozer. De crayfish bewoog af en toe nog iets wat het wel een beetje cru maakte, op het gegeven moment probeerde mijn labmate een stukje spier af te nemen, hierbij raakte hij een zenuw aan waardoor de staart helemaal oprolde, hij schrok zich rot haha. We hebben aardig wat parasieten kunnen vinden en sommige bewogen ook redelijk veel, ik zal jullie verder de details besparen.

Zoologie is tot nu toe erg makkelijk, dit is dan ook een tweedejaars vak hier. Australia's Terrestrial Environment is tot nu toe een feestje! :D Het is super interessant en de docenten zijn echt gepassioneerd voor hun vak. Dit vak heeft ook 4 fieldtrips die ik hoe dan ook mee wil pakken!

Gisteren was het ook marketday op uni, waarbij alle clubs en societies een kraampje hadden. Daar ben ik een tijd overheen gelopen. Het liep uit een van Dr. Who, Harry Potter en Pokemon Go clubs tot de alledaagse sport clubs en aziatische clubs (er was zelfs een club chinees debatteren).

Ondertussen hier thuis elke avond Misfits aan het kijken met Teagan. Het blijft een briljante serie. We praten ook veel over van alles en nog wat, dat doet me goed om ook thuis echt een huiselijke vriendelijke sfeer te hebben. Ik besef me maar al te goed dat ik het hier enorm goed heb getroffen!

Vandaag mijn eerste werkgroep, dus straks maar opweg (op de fiets natuurlijk) naar de Uni. Morgenvroeg weg naar Byron Bay! Daar heb ik enorm veel zin in, ik ga daar ook zee kayakken met schildpadden, dolfijnen en misschien zelfs walvissen!!

Groetjes en een fijne vakantie daar.

  • 28 Juli 2016 - 12:33

    Henk:

    Ha Lianne,

    Wat een feest zeg, om daar te mogen zijn. En wat heerlijk dat je van alles onderneemt!
    Je leeft je helemaal uit, zo te horen, geweldig! Zelfs je eerste college gemist, dat vond je hier een gruwel. Maar goed gekozen in dit geval. Mooi te horen dat je zo enthousiast bent over je vakken. Kijk maar uit straks dat je niet een field trip mist...
    Geniet weer volop, dikke kus,

    Dad

  • 29 Juli 2016 - 20:53

    Marion:

    Hoi,hoi,
    Wat een belevenissen, het gaat maar door, ha ha
    Byron Bay, is dat een prive uitstapje of van de uni? Je hebt t in ieder geval naar je zin.
    Liefs
    Maron

  • 01 Augustus 2016 - 04:46

    Lianne Lansink:

    Hoi :)

    Haha ja vind het nog steeds wel erg om een college te missen, maar ze zijn hier gelukkig maar een uur per college en dus ook makkelijker terug te kijken (gelukkig worden ze opgenomen). Voor de field trips heb ik me nu in kunnen schrijven en heb net betaald dus dat moet wel goed gaan. :D Volgend weekend mijn verjaardag vieren, een duikcursus doen en misschien het weekend daarop een kampeer trip van Quest. De Byron Bay trip was vanuit Quest (Queensland University exchange student socieTy :P). Het is een studenten vereniging.
    Fijne vakantie daar! Hopelijk hebben jullie nog een beetje lekker weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 19971

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: