Buitenkansje - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu Buitenkansje - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Lianne Lansink - WaarBenJij.nu

Buitenkansje

Door: Lianne

Blijf op de hoogte en volg Lianne

11 Juli 2016 | Australië, Brisbane

Om verder te gaan vanaf het vorige verhaal:

Het feestje waar ik heen ging was top, al waren we alleen met de huisgenootjes, er was een change of plans geweest volgens mij, maar dat maakt niet uit. Het was super gezellig, we hebben nacho's gegeten en gepraat. Dit was dicht bij de rivier in Brisbane, een van mn huisgenoten past daar op een enorme villa (met bioscoop, sauna, zwembad en.. een jacuzzi). In die Jacuzzi hebben we gechillt en gepraat, zo heb ik Teagan ook een beetje beter leren kennen ondertussen, ze was nog niet veel hier thuis geweest. Vanuit de jacuzzi konden we een mooie sterrenhemel bewonderen! Eindelijk het zuiderkruis gespot, toen we naar de sterren keken vloog er een flying fox vlak over. Daar schrok ik wel een beetje van haha. Op de terugweg konden we nog een possum spotten, ook erg leuk.

De volgende dag stond Lone pine koala sanctuary op de planning. Het is een soort kleine dierentuin met alleen maar Australische dieren. Ik had wat andere UvA studenten mee gevraagd, maar die waren begrijpelijke wijs druk. Dus ging ik maar alleen, daar aangekomen ging ik als eerste naar de kangeroes en emus die vrij rondliepen daar. Een meisje (klein meisje (1.5 kop kleiner dan ik)) kwam naar me toe of ik een foto voor haar wou maken, natuurlijk wou ik dat wel en we kwamen wat aan de praat. De rest van de dag heb ik met haar doorgebracht, zie foto op FB, ze kwam uit Algerije en deed haar PhD in Italië. Ik heb nog een olijf python, die veel zachter was dan verwacht, en een koala kunnen aaien.

Gister had ik een rustdag ingecalculeerd, aangezien ik al veel op pad was geweest sinds ik hier ben. Eergisteren avond kwam er een bericht in alle Dutchies FB pagina's van Australië, of iemand vanuit Brisbane de volgende dag mee wou naar Lamington National Park. Dat is precies wat voor mij! Ik heb er snel op gereageerd en stond de volgende ochtend om 7 uur op het station om de trein te pakken naar de ontmoetingsplek. Met vier Nederlandse meisjes op stap geweest en zo'n 11 km gewandeld door de mooie wilde natuur. That's the life :3. Het klikte meteen met alle meisjes en we hebben veel gelachen en gepraat. Nog een wilde koala kunnen spotten tijdens het wandelen. Mijn geluk kan niet op! Na het wandelen teruggereden naar Brisbane en uit eten geweest.

Vandaag dan toch maar de rustdag houden en een verhaaltje schrijven. Morgen of overmorgen ga ik de stad weer in met een van de Nederlandse meisjes die ik gister ontmoette. Later deze week een tripje naar Gold Coast en Surfer's paradise. Nog genoeg avontuur dus voor ik weer aan de bak moet op de uni. Tijdens mijn studie ga ik ook zeker nog wel uitstapjes maken.

Groetjes vanuit de sunshine state, Queensland.

  • 11 Juli 2016 - 20:16

    Harry:

    Beste Lianne

    Als ik dit allemaal zo lees denk wat een fantastische vakantie !! Ik gun het je van harte !!

  • 13 Juli 2016 - 20:02

    Rene En Martine:

    Hi Lianne,
    Wat een flitsende start van je verblijf!
    Leuk om je belevenissen te lezen.
    Een lieve groet van ons, Martine

  • 16 Juli 2016 - 02:47

    Lianne Lansink:

    Bedankt voor de lieve reacties! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lianne

Actief sinds 19 Juni 2016
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 19948

Voorgaande reizen:

27 Juni 2022 - 27 Juni 2025

York

23 Augustus 2023 - 02 September 2023

Madeira

19 November 2019 - 03 December 2019

India

03 Juli 2016 - 03 Juli 2017

Australië

Landen bezocht: